مستند اسكورسیزی از باب دیلن آماده شد

مستند اسكورسیزی از باب دیلن آماده شد

به گزارش سایت رسمی سیامك یزدانجو مستند جدید «مارتین اسكورسیزی» درباره «باب دیلن»، خواننده و ترانه سرای برنده نوبل ادبیات از فردا (چهارشنبه) در شبكه نتفلیكس و همزمان با اكران محدود در سینما رونمایی می شود.


به گزارش سایت رسمی سیامك یزدانجو به نقل از رویترز، این مستند با عنوان «Rolling Thunder Revue» روایتگر داستان یكی از عجیب ترین تورهای كنسرت «باب دیلن» در سال ۱۹۷۵ در آمریكاست كه در آن هنرمندان سرشناسی چون «جانی میشل»، «جون بایز»، «میك رانسون»، «بت میدلر»، «راجر مك گین»، «ایمولو هریس» و «آلن گینزبرگ» او را همراهی می كردند.
«باب دیلن» در این تور كنسرت ها علیرغم این كه به یك ستاره سرشناس در عرصه موسیقی تبدیل گشته بود به اجرا در سالن های كوچك می پرداخت و هدفش ایجاد رابطه ای نزدیك تر با هوادارانش در شهرهای كوچك تر بود. او این تور موسیقی را نه یك موفقیت بلكه یك ماجراجویی توصیف می كند.
«دیلن» در سال ۱۹۷۸ بخش هایی از تصاویر موجود این كنسرت را در چارچوب یك مستند به نام «رینالدو و كلارا» كارگردانی كرد كه بسیار مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و آخرین تجربه او را در عرصه كارگردانی رقم زد.
«مارتین اسكورسیزی» در مستند جدیدش از بیشتر از ۱۰۰ ساعت از تصاویر فیلمبرداری شده در سال ۱۹۷۵ بهره برده است كه با توضیحات خود «باب دیلن» و همینطور مصاحبه با برخی چهره های معروف سینما چون «شارون استون» همراه می باشد كه به شكلی با این كنسرت همكاری می كردند.
«اسكورسیزی» در سال ۲۰۰۵ هم مستندی درباره «باب دیلن» ساخته بود كه البته رویكرد كاملاً متفاوتی داشت و به مراحل تبدیل شدن او از یك دانش آموز ترك تحصیلی در نیویورك دهه ۶۰ میلادی به یك ستاره موسیقی راك بین المللی می پرداخت.
«باب دیلن» خواننده و ترانه سرای آمریكایی از نگاه بسیاری، تاثیرگذارترین چهره در تاریخ موسیقی آمریكا به حساب می آید و برخی ترانه های وی توسط خیلی از خوانندگان مشهور باردیگر خوانی شده است. وی در پدیدار شدن سبكی در موسیقی به نام «راك بومی» در اواسط دهه ۶۰ بسیار تأثیرگذار بود و به «شكسپیر» هم نسلان خود شهرت یافت. وی در پنج دهه اخیر در موسیقی آمریكا بعنوان یك پدیده مطرح بوده است.
آكادمی نوبل در نوامبر ۲۰۱۶ نام «باب دیلن» را بعنوان برنده نوبل ادبیات اعلام و «خلق تعابیر جدید شاعرانه در سنت شعر آمریكایی» را علت برگزیدن او عنوان نمود. انتخاب یك ترانه سرا و خواننده بعنوان برنده نوبل ادبیات، واكنش های مثبت و منفی بسیاری را به همراه داشت و نوع عملكرد وی در مقابل كسب این جایزه مهم ادبی به این حواشی دامن زد، هر چند او سرانجام چند روز قبل از مهلت پایانی، جایزه ۹۲۴ هزار دلاری نوبل ادبیات را دریافت كرد.



1398/03/21
14:18:45
5.0 / 5
1491
تگهای خبر: ترانه , خواننده , شعر , كنسرت
این مطلب را می پسندید؟
(2)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵