سازها برای جمشید مشایخی به صدا درمی آیند

سازها برای جمشید مشایخی به صدا درمی آیند

سایت رسمی سیامك یزدانجو: اركستر ملی ایران در آیین نكوداشت زنده یاد جمشید مشایخی و با رهبری نادر مشایخی به روی صحنه می رود.


به گزارش سایت رسمی سیامك یزدانجو به نقل از ایسنا، در این رویداد اثر نادر مشایخی (فرزند جمشید مشایخی، آهنگساز و رهبر اركستر) با نام «افسوس همه عمر دیر رسیدیم» توسط نوازندگان اركستر ملی ایران و به رهبری نادر مشایخی به همراهی شاهنامه خوانی و موسیقی زورخانه اجرا می شود.
نادر مشایخی قبل تر درباره این اجرا به ایسنا اظهار داشته بود: مقرر است این اجرای موسیقی توسط یك آنسامبل كه از برخی اعضای اركستر ملی ایران تشكیل شده، اجرا شود. همین طور یك خواننده و یك شاهنامه خوان در این اجرا حضور خواهند داشت. پدرم از هرچه با ایرانی بودن سر و كار داشت خوشش می آمد و فكر می كنم این شاهنامه خوانی برای پدرم جالب است. پدرم دستگاه اصفهان را دوست داشت و همیشه می گفت برای من قطعه ای در دستگاه اصفهان بنویس. من هم در حال نوشتن این قطعه بودم كه آن اتفاق رخ داد و این قطعه دیر رسید؛ قرار بود به بزرگداشت برسد اما به یادبود رسید.
این مراسم دوشنبه (۲۷ خرداد ماه) ساعت ۱۸ در فرهنگستان هنر انجام می شود. در این آئین با عنوان «روایتی از زندگی استادانه» یك عمر فعالیت هنری زنده یاد جمشید مشایخی هنرمند فقید سینما، تئاتر و تلویزیون روایت می شود.




منبع:

1398/03/23
18:52:44
5.0 / 5
1514
تگهای خبر: آهنگ , خواننده , ساز , موسیقی
این مطلب را می پسندید؟
(2)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱