نتایج سده ها تصویربرداری از ماه روی دیوار

نتایج سده ها تصویربرداری از ماه روی دیوار

سایت رسمی سیامك یزدانجو: به مناسبت نزدیك شدن به پنجاهمین سالروز فرود «آپولو 11» بر ماه، تصاویر عكاسی شده و طراحی های صورت گرفته از ماه طی 400 سال اخیر در موزه هنر «متروپولیتن» نیویورك به معرض نمایش گذاشته می شوند.


به گزارش سایت رسمی سیامك یزدانجو به نقل از ایسنا و به نقل از آرت دیلی، موزه « متروپولیتن» نیویورك مبادرت به برگزاری نمایشگاهی با عنوان «ماه در عصر عكاسی» كرده كه از سوم جولای، حدودا دو هفته قبل از سالروز گرامیداشت نخستین فرود انسان بر روی كره ماه شروع به كار می كند.
بازدیدكنندگان علاوه بر مشاهده تصاویری از ماه كه در سال های اخیر به ثبت رسیده است، فرصت مشاهده نخستین تصاویر عكاسی شده و طراحی شده از ماه، نخستین فیلم های ساخته شده در ارتباط با ماه و لوازمی كه توسط فضانوردان « آپولو ۱۱» مورد استفاده قرار گرفته بود را نیز خواهند داشت.
«میا فاینمن» مدیر این موزه در طول یك كنفرانس خبری بیان كرد: «ماه همیشه سوژه مورد توجه علم و هنر، مطالعه و تصویرپردازی بوده است.»
«فاینمن» اضافه كرد: «بدون وجود عكاسی، امكان فرود به كره ماه نیز وجود نداشت، چونكه قبل از آن لازم بود محیط جغرافیایی این كره مشخص شود. ماه نزدیك ترین جرم آسمانی به ماست و از آنجائیكه تنها جرم آسمانی است كه بدون چشم مسلح قابلیت مشاهده آن وجود دارد و به نحوی هم دور و هم نزدیك است، می توانیم ماه را بعنوان یك مقوله پارادوكسیكال در نظر بگیریم.»
تمامی تصاویر اولیه ثبت شده در اوایل قرن بیستم در مجموعه نمایشی موزه « متروپولیتن» حضور خواهند داشت. این نمایشگاه تا بیست و دوم سپتامبر به كار خود ادامه خواهد داد.












منبع:

1398/04/18
14:21:45
5.0 / 5
1427
تگهای خبر: نمایش , نمایشگاه , هنر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱
سیامک یزدان جو
موضوع های سایت رسمی سیامك یزدانجو