افشین معصومی با مهر مطرح كرد؛

طرز مستور چگونه متولد شد؟، خروج شجاعانه از چارچوب ها

طرز مستور چگونه متولد شد؟، خروج شجاعانه از چارچوب ها

به گزارش سایت رسمی سیامك یزدانجو تهیه كننده آلبوم طرز مستور كه طی روزهای آینده در دسترس مخاطبان قرار خواهد گرفت از خصوصیت های متفاوت این پروژه موسیقایی در حوزه موسیقی اصیل ایرانی سخن گفت.



افشین معصومی تهیه كننده آلبوم «طرز مستور» كه طی روزهای آینده با هنرمندی علی بهرامی فرد و هادی آذرپیرا در دسترس مخاطبان قرار خواهد گرفت، در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به روند تهیه و تولید این آلبوم بیان كرد: پروژه «طرز مستور» در سال ۹۷ پیش روی مخاطبان قرار گرفت و خوشبختانه با استقبال خوبی هم مواجه گردید. البته من از مدت ها قبل به صورت كامل مراحل تولید این پروژه را رصد كرده و همواره توجه بسیار زیادی به این فعالیت ها داشتم. همین انگیزه ها باعث شد تا نظر به توانمندی علی بهرامی فرد و هادی اذرپیرا در این چارچوب این انگیزه را پیدا كنم تا آلبوم آنرا منتشر نموده و مجموعه كنسرت هایی را هم به دنبال آن برگزار كنم.
وی افزود: پروژه «طرزمستور» دربرگیرنده یك چارچوب روایت گونه است كه داستان از جایی شروع شده و یك جا هم آخر می یابد. هنرمندان این آلبوم كوشیده اند تا خارج از فرم های موسیقی قاجار حركتی را آغاز كنند كه بسیار برای من جالب توجه بود. چون كه اساساً این گونه خروج از قواعد و چارچوب كه مبتنی بر آموزه های علمی و خلاقیت است جزوی از قواعد كاری نسل چهارم موسیقی ایران شده كه نمود عینی آنرا می توان در آلبوم «طرز مستور» فارغ از هرگونه تعصب خاصی به یك پروژه جستجو كرد.
این تهیه كننده در بخش دیگری از صحبت های خود خاطرنشان كرد: اساساً حضور در روند تولید و تهیه آلبوم ها در حوزه موسیقی اصیل ایرانی دربرگیرنده شرایطی خاص است و تهیه كنندگی آلبوم های بی كلام در این عرصه شرایط خاص تری هم دارد كه از نگاه من یك خودزنی كامل است. چونكه از جانب مدیریت فرهنگی كشور از كمترین حمایت ها برخوردار می باشد و از جانب دیگر به علت شرایط بسیار نامطلوب اقتصادی، در سبد فرهنگی خانوار هم قرار نمی گیرد. شما مطمئن باشید مخاطبان امروزی جامعه نسبت به موسیقی اصیل ایرانی بی مهر نیستند. آنها فقط حالا در شرایط اقتصادی سختی قرار دارند كه دیگر توان خرید آلبوم یا حتی بلیت كنسرت ها را ندارند وگرنه تا همین سال قبل هم ما شاهد اقبال مخاطبان بودیم.

معصومی اظهار داشت: من براین باورم تولید چنین آلبوم هایی كه واقعاً دارای اتفاقات و نشانه های بسیار ارزشمندی از حضور نسل چهارم موسیقی ایران در این حوزه است، یك نوع خودزنی است كه اصلاً توجیه اقتصادی ندارد اما كارهای این چنینی به قدری دارای جذابیت و شگفتی هستند كه می تواند هنوز ما را به آینده امیدوار كرده و شرایطی را فراهم آورد كه در عین بی انگیزگی به فعالیت در این حوزه ادامه دهیم.
«طرز مستور» همچون پروژه های موسیقی ایرانی است كه طی ماه های اخیر علاوه بر تهران در چندین شهرستان هم پیش روی مخاطبان قرار گرفته است. از علی بهرامی فرد و هادی آذرپیرا كه همكاریهای مشتركی با كیهان كلهر در كنسرتهای پیشین او داشتند، قبل از این آلبوم بی كلام «راح روح» انتشار یافته بود.
«حضور»، «طرزمستور- علی بهرامی فرد»، «سُكر- بیات اصفهان، نهفت»، «لیلی – علی بهرامی فرد (با الهام از موسیقی جنوب خراسان)»، «طرب – تك نوازی عود»، «دلبر – تصنیف قدیمی آذری با تنظیم علی بهرامی فرد»، «می جویمت – كرد بیات، بیداد، عراق، بیات شیراز»، «لزگی – بخش ابتدا و انتها: فولكلور آذری، بخش میانی: علی بهرامی فرد»، «طلوع بی تاب – نیشابورك، روح الارواح، دشتی، فرود به بیات اصفهان»، «گتمه گتمه – تصنیف آذری» و «رِنگ – فولكلور آذری» قطعاتی هستند كه در آلبوم «طرز مستور» گنجانده شده است.

1398/04/29
18:26:06
5.0 / 5
1364
تگهای خبر: آلبوم , كنسرت , موسیقی , هنر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳