پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جشنواره ملی موسیقی جوان

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جشنواره ملی موسیقی جوان

سایت رسمی سیامك یزدانجو: سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان پیام داد.


به گزارش سایت رسمی سیامك یزدانجو به نقل از ایسنا و به نقل از روابط عمومی سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، در متن پیام سید عباس صالحی ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ به این جشنواره آمده است:
«شناخت و بهره گیری از اندیشه و تجربه پیشینیان و نگاه به افق پیش رو، قوام بخش فرهنگ و هنر ایران از دیرباز تا به امروز بوده است. فرهنگ و هنر امروز تبلوری از تعامل اندوخته های پیشین و ایده های نوین است. هنر موسیقی جلوه ای از ظرایف و لطایف فرهنگ ساكنان این سرزمین بوده و آواها و نواهای هنرمندان در این راه تاریخی با امیدها و باورهای مردم پیوندی وثیق دارد. پشتوانه پرافتخار هنرمندان و استادان در كنار شور و شوق جوانان، آینده ای امیدبخش را نوید می دهد.
جشنواره ملی موسیقی جوان، محمل تعامل و گفتوگوی استادان گرانمایه و جوانان با انگیزه این سرزمین است. جوانانی كه موسیقی اصیل ایرانی، نواحی و كلاسیك را می آموزند تا از این میراث فرهنگی صیانت كنند.
اشتیاق جوانان و دغدغه و دلسوزی استادان برای بالندگی و پایندگی موسیقی این مرز و بوم در این جشنواره سرمایه ای باارزش برای حفظ و تداوم هنر اصیل و مردمی است.
افزایش هنرمندان در سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان نشانه جایگاه قابل اتكای موسیقی اصیل ایرانی، نواحی و كلاسیك در بین نوجوانان و جوانان است و امید كه مسیر شكوفایی این انگیزه و استعداد با حمایت نهادهای فرهنگی و هنری هموار شود.
جشنواره ملی موسیقی جوان، تجلی امید به آینده موسیقی ایران و لطف و همدلی استادان و هنرمندان با این رویداد شایسته قدردانی است.
همراهی همدلانه استادان و هنرمندان ارجمند موسیقی در شورا و داوری جشنواره و تلاش همكاران معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان را صمیمانه ارج می نهم و موفقیت بیش از پیش نوجوانان و جوانان شركت كننده در این جشنواره را از خدای منان آرزومندم.»
سیزدهمین جشنواره‌ی ملی موسیقی جوان از ۵ مرداد ماه تا ۵ شهریورماه سال جاری در تهران برگزار می شود.




منبع:

1398/05/01
17:39:26
5.0 / 5
1395
تگهای خبر: جشنواره , موسیقی , هنر , هنرمند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲