رئیس انجمن هنرمندان سفالگر ایران اعلام كرد

آثار سرامیك یك زوج پیشكسوت در خانه هنرمندان

آثار سرامیك یك زوج پیشكسوت در خانه هنرمندان

به گزارش سایت رسمی سیامك یزدانجو نمایشگاه سالیانه انجمن هنرمندان سفالگر ایران ۱۸ مرداد ماه در گالری زمستان خانه هنرمندان ایران افتتاح می شود.


فرزاد فرجی ـ رئیس انجمن هنرمندان سفالگر ایران ـ ضمن اعلام این خبر به ایسنا، در این زمینه توضیح داد: نمایشگاه پیشكسوتان سال انجمن، ۱۸ مرداد با مجموعه كارهای سرامیك و نقاشی محمد مهدی قان بیگی و همسرشان منیره قان بیگی در گالری زمستان خانه هنرمندان ایران افتتاح می شود و به مدت حدود ۱۰ روز هم ادامه دارد.
او خاطرنشان كرد: سال قبل آثار انوش فر عرضه شده بود و با عنایت به اینكه انتخابات دور جدید هیات مدیره انجمن مقرر است برگزار شود، هنرمند سال آینده هم بعدا مشخص خواهد شد. به صورت كلی انجمن هنرمندان سفالگر ایران هر سال آثار یك هنرمند پیشكسوت را در مرداد و شهریور ماه بر مبنای زمانی كه خانه هنرمندان اعلام می كند، به نمایش می گذارد.
محمد مهدی قان بیگی متولد ۱۳۲۴ تهران است. او دارای لیسانس نقاشی مدرن از كالج هنری كانتربری سال ۱۳۵۷ و فوق لیسانس تاریخ هنر از مورلی كالج لندن سال ۱۳۵۹ است. مطالعه و تحصیل در زمینه مینیاتورهای سنتی ایران، شرق اروپا، نقاشی دوره قاجار و سرامیك همچون فعالیت هنری او به به حساب می آید.
قان بیگی همینطور به مدت ۱۲ سال دبیری و داوری جشنواره های هنرهای تجسمی جوانان دررشته سفال، سرامیك و نقاشی را برعهده داشته است.
دبیری دوسالانه سفال هم در كارنامه حرفه ای این هنرمند دیده می شود.



1398/05/03
11:20:42
5.0 / 5
1518
تگهای خبر: جشنواره , نمایش , نمایشگاه , هنر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳