پیشنهادهای هنری برای تعطیلات آخر هفته

پیشنهادهای هنری برای تعطیلات آخر هفته

به گزارش سایت رسمی سیامك یزدانجو نگارخانه ها و گالری های تهران با برگزاری نمایشگاه های هنری میزبان علاقه مندان هنرهای تجسمی هستند.


ایسنا در این گزارش مروری دارد بر بعضی از نمایشگاه هایی كه در ایام پنجشنبه و جمعه (۱۰ و ۱۱ مردادماه) افتتاح می شوند و در این ایام برقرار هستند:

******
گالری شكوه نمایشگاه انفرادی نقاشی ماهرخ طاهری با عنوان «ژولییت» روز جمعه در گالری شكوه افتتاح می شود. این نمایشگاه تا تاریخ ۱۶ مرداد ماه برگزار است.
گالری شكوه در فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، كوچه امیر نوری، پلاك ۱۹ واقع شده است.
این گالری هر روز (غیر از پنجشنبه و تعطیلات رسمی) از ساعت ۱۶ الی ۲۰ امكان بازدید دارد.




گالری شلمان نمایشگاه گروهی نقاشی، نقاشی خط و مجسمه با عنوان «فرگشت» و به كیوریتوری مهسا قاسمی و رضا شاه حسینی از روز جمعه (۱۱ مرداد ماه) تا تاریخ ۱۶ مرداد در گالری شلمان برپاست.
گالری شلمان در خیابان میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبارغربی (جنوبی)، كوچه كاووسی، پلاك واقع شده است. ساعت بازدید از این نمایشگاه هم ۱۶ تا ۲۰ فراهم است.
گالری پنجشنبه ها تعطیل می باشد.


گالری نگر نمایشگاه گروهی آثار تجسمی با عنوان «انسان معاصر ۳» به كیوریتوری پروین معراجی روز جمعه (۱۱ مرداد ماه) در گالری نگر افتتاح می شود و تا ۱۶ مرداد ماه هم ادامه دارد.
ساعات بازدید از این نمایشگاه هر روز به غیر از شنبه ها و پنجشنبه ها ۱۳ تا ۲۰ اعلام شده است. همینطور مراسم افتتاحیه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ برگزار می گردد.
گالری نگر در خیابان قیطریه، ضلع جنوبی پارك، خیابان روشنایی، كوچه دلارام، پلاك ۳۳ واقع شده است.



گالری ای جی نمایشگاه انفرادی عكس با عنوان «استعداد ای. جی.» روز جمعه (۱۱ مرداد ماه) افتتاح و تا تاریخ ۱۷ مرداد ماه هم ادامه دارد.
سری دوم و سوم این نمایشگاه هم در تاریخ ۱۸ و ۲۵ مرداد ماه افتتاح خواهند شد.
گالری ای جی در خیابان كریمخان، خیابان عضدی جنوبی، پلاك ۴۳ واقع شده است.
همینطور امكان بازدید از این نمایشگاه هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۱ فراهم است.
گالری هور نمایشگاه انفرادی طراحی نازیلا مقدم از روز جمعه (۱۱ مرداد ماه) تا ۲۸ مرداد در گالری هور برگزار است.
گالری هور در خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی شمالی، كوچه نعیمی، شماره ۱۲ واقع شده است.
همینطور ساعات بازدید از این نمایشگاه در ایام یكشنبه تا جمعه ساعت ۱۵ تا ۲۰ اعلام شده است.
گالری روزهای شنبه تعطیل می باشد.


گالری آوای هنر گالری آوای هنر به مدیریت پروین سلیمانی عصر روز جمعه (۱۱ مرداد ماه) با نمایش گزیده آثاری از هنرمندان آبرنگ ایران شروع به كار می كند.
این گالری با هدف اعتلا و رونق اقتصاد هنر، معرفی هنر ایرانی، معرفی استعدادهای نو به راه افتاده است.
گالری آوای هنر با نمایشگاه «آوای رنگ» افتتاح می شود. نمایشگاهی كه در كنار دو اثر از ناصر اویسی و صادق تبریزی، آثاری از دیگر هنرمندان همچون علی اكبر صنعتی، سمبات، میشا شهبازیان،، مظلومی پور، ذی نوری، بهمن نیكو، ناصر نورمحمدزاده، احمد وثوق احمدی… را به نمایش می گذارد.
این نمایشگاه در ۲۵ مرداد ماه ادامه دارد.
گالری آوای هنر در خیابان فرشته، خیابان بوسنی، بن بست پناهی، پلاك یك واقع شده است.


گالری فرشته نمایشگاه گروهی «آن» با مجموعه آثاری از هنرمندان جوان عكاس روز جمعه (۱۱ مرداد ماه) از ساعت ۱۷ الی ۲۱ در گالری فرشته افتتاح می شود.
كیوریتور این نمایشگاه صالحه خوانساری، مجموعه آثاری از حانیه محبعلی، پارمیدا آستانه، كیانا شكوهی راد، عرفانه روزگرد، سارا نجاری، زینب حیدرتامینی، فاطمه نیكبخت، راحیل حیدری، یاسمین مشهدی صحاف، فرزانه كریمی، سنا كاظمی و سحر سروش را گرد هم آورده است.
در بخشی از بیانیه این نمایشگاه به قلم صالحه خوانساری آمده است: «نمایشگاه گروهی آن فرصتی برای نمایش هیجانات و كنش های درونی افرادی است كه طبیعت بكر و دست نخورده این جهان را به خدمت گرفته اند. طبیعت به خودی خود به آن بخش از جهان كه ساخته دست آدمی نیست اطلاق می شود، اما انسان امروزی در مواجه با آن، در صدد تخلیه عواطف و هیجانات و ناگفته هایش است.»
گالری فرشته در خیابان شریعتی، پایین تر از پل صدر، روبه روی پاركینگ رویال، پلاك ۱۶۷۱ واقع شده است.


گالری سیحون نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «تكه ها» تا تاریخ ۱۶ مردادماه در گالری سیحون برپاست.
در این نمایشگاه آثار هنرمندانی همچون فراز ناصرشریف، كتایون معادلیان و یاسمن رسولی به معرض نمایش گذاشته می شود.
گالری سیحون در خیابان وزرا، خیابان چهارم، پلاك ۱۱ واقع شده است. همینطور امكان بازدید از این نمایشگاه از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۱ تا ۱۹ و جمعه ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ فراهم است.
گالری سیحون دوشنبه ها تعطیل می باشد.


گالری شیرین نمایشگاه انفرادی نقاشی شیما فریدنی با عنوان «دوئت با پارتیتور رنگی» از ۴ تا ۱۶ مردادماه در گالری شیرین برگزار می گردد.
شیما فریدنی درباره مجموعه آثار عرضه شده در این نمایشگاه نوشته است: «آثار من دوگانه وار شكل گرفته اند. دوئت دوگانه ای است بین پیش طرح و كار، بین موجودات و فضا، بین عینیت و ذهنیت، و پارتیتور صفحه ذهن من است، مجموعه رنگ ها و نقش ها و پالت من. این مناظر برای من به مانند آوازند و این آواز روی دیگر سكوت است. سكوت و آوازی چونان دوئت و دوئلی با خویشتن خویش، در جدال و هماهنگی با پارتیتور رنگی.»
گالری شیرین در این تاریخ همینطور میزبان نمایشگاه دیگری است؛ نمایشگاه گروهی مجسمه با عنوان «روایت های حلقه» كه به كیوریتوری مجتبی رمزی تا ۱۶ مردادماه برگزار است.
گالری شیرین در خیابان كریم خان زند، خیابان سنایی، كوچه ۱۳، شماره ۵ واقع شده است.
ساعات بازدید از این نمایشگاه ها از ساعت ۱۱ تا ۱۹ اعلام شده است. گالری دوشنبه ها تعطیل می باشد.
اثری از نمایشگاه «دوئت با پارتیتور رنگی»

1398/05/11
16:07:37
5.0 / 5
1341
تگهای خبر: آواز , نمایش , نمایشگاه , هنر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵