نمایشگاهی برای فرهنگ سازی خرید عكس

نمایشگاهی برای فرهنگ سازی خرید عكس

سایت رسمی سیامك یزدانجو: سالانه عكس گالری مژده با نمایش 81 عكس از 74 هنرمندان پیشكسوت و جوان عصر روز جمعه هشتم شهریورماه در گالری مژده راه اندازی شد. این رویداد تجسمی تا پانزدهم شهریور میزبان علاقه مندان خواهد بود.


به گزارش سایت رسمی سیامك یزدانجو به نقل از ایسنا، گالری مژده شهریور ماه سال قبل اولین حراج عكس ایران را در محل این گالری برگزار كرد و این دفعه با برگزاری سالانه عكس، تلاش می كند ضمن نمایش قسمتی از توانایی های جامعه عكاسان ایران، شرایطی را فراهم آورد تا خریداران آثار تجسمی، بتوانند بنا به سلیقه و نگاه هنری شان، خرید عكس را نیز به سبد كالاهای فرهنگی خود اضافه كنند.
در سالانه عكس گالری مژده، ۸۱ عكس از ۷۴ هنرمند به نمایشگاه گردانی بابك حقی و همراهی مژده طباطبایی برگزار شده است؛ ضمن اینكه شركت كنندگان هیچ محدودیت موضوعی و تكنیكی ندارند.
مژده طباطبایی، مدیر گالری مژده درباره این رویداد اظهار داشت: بعد از برگزاری موفقیت آمیز اولین حراج عكس گالری مژده تصمیم گرفتیم كه هر سال نمایشگاه سالانه عكس مژده را در تابستان برگزار نماییم. در شرایط فعلی با عنایت به بالا رفتن قیمت كاغذ و چاپ، برگزاری حراج عكس به نفع عكاسان نبود و عكاسان با برگزاری آن از نظر اقتصادی آزار می دیدند. چون در حراج، عكاسان مجبور می شوند قیمت عكس خودرا پایین تر از قیمت گالری بگذارند.
او اضافه كرد: هدف ما از سلسله نمایشگاه های عكس، دیده شدن هنرمندان جوان و جا انداختن فرهنگ خرید عكس در جامعه است و اصرار داریم جامعه ایرانی را به این مهم سوق دهیم. مخاطبان خاص ما قبلاً هم آثار عكاسی را می خریدند، اما آنها معمولا آثار هنرمندان شناخته شده را خریداری می كنند. در حراج و این نمایشگاه به مخاطبان یادآوری می نماییم كه نسل نوی عكاسی ایران هم ستایش برانگیزند و باید با خرید آثارشان مورد حمایت قرار گیرند.
طباطبایی افزود: "با توجه به این كه دوست ندارم در شرایط بد اقتصادی، عكاسان جهت شركت در این نمایشگاه متحمل هزینه اضافی شوند و مجبور شوند بر طبق یك تم مشترك عكاسی كنند، بدین جهت این رویداد را آزاد برگزار می نماییم تا عكاسان بتوانند از امكانات موجود خود جهت شركت در این رویداد استفاده كنند.
او اضافه كرد: "برای برگزاری این نمایشگاه از همكاری گالری های راه ابریشم و ای جی نیز بهره برده ایم و مدیران این گالری ها سخاوتمندانه عكاسان خودرا جهت شركت در این نمایشگاه به ما معرفی كردند و آثارشان را در اختیار ما گذاشتند. دراین نمایشگاه اتفاق خوبی نیز برای عكاسان جوان رقم خورد و شاهد نمایش آثار آنها در كنار آثار پیشكسوتان بودیم. جالب است بدانید بعضی از عكاسان جوانی كه در این رویداد عكس شان به نمایش درآمد، پیش تر حتی شانس این را نداشتند كه در یك نمایشگاه گروهی شركت نمایند."
طباطبایی درباره فروش آثار اظهار داشت: "به نظرم استقبال از این نمایشگاه از هر نظر خوب بوده و تا اختتام نمایشگاه شاهد رقم خوردن اتفاقات جالب توجهی خواهیم بود. هدف اصلی ما در برگزاری این نمایشگاه جاانداختن فرهنگ خرید عكس است. تا قبل از برگزاری حراج عكس و این سالانه مخاطبان بیشتر عادت كرده بودند كه از تماشای عكس در نمایشگاه لذت ببرند و كمتر به فكر خرید عكس باشند. این نمایشگاه برای روز نخست نیز فروش خوبی داشت و حتی شاهد فروش تمام نسخه های بعضی از عكس ها نیز بودیم."



بابك حقی نمایشگاه گردان این رویداد هم اظهار داشت: "سال گذشته گالری مژده قصد داشت با آثار عكاسان ایرانی در آرت فر تفلیس گرجستان شركت نماید. اگرچه تمام كارهای نمایشگاه را انجام داده بودیم اما به سبب بالا رفتن نرخ ارزهای خارجی از برگزاری آن نمایشگاه جا ماندیم و همین سوژه سبب شد كه مبادرت به برگزاری اولین حراج عكس گالری مژده بكنیم كه اتفاقا با استقبال خوبی مواجه گردید."
او اضافه كرد: "در آن حراج كه اولین حراج عكس در ایران نیز به شمار می رفت، ۸۰ عكس به نمایش درآمد كه بیشتر از ۳۵ عكس به فروش رفت و بازخوردهای خوبی از برگزاری آن گرفتیم. بعد از برگزاری آن رویداد با عنایت به هدف گذاری كه در جهت رونق بازارعكس كرده بودیم، به پیشنهاد خانم طباطبایی تصمیم گرفتیم كه سالانه عكس گالری مژده را برپا نماییم."

حقی اضافه كرد: " نسبت به سال قبل برای برگزاری این نمایشگاه حساسیت بیشتری به خرج دادیم و تصمیم گرفتیم كه در كنار تصاویر بزرگان، عكسهایی از جوانان عكاس جویای نام را نیز به نمایش بگذاریم. در این نمایشگاه عكسهایی از سه نسل عكاسان ایرانی به نمایش درآمده است."
او اضافه كرد: "رویكرد كلی ما برای برگزاری این نمایشگاه نگاه هنری و خلاقانه عكاسان است و با عنایت به فضای گالری، ترجیح دادیم كه عكسهایی كه در ابعاد كوچك تر چاپ شده اند را به نمایش بگذاریم تا بتوانیم از حضورعكاسان بیشتری در این رویداد بهره بگیریم."
بگفته حقی، قیمت گذاری عكس ها به پیشنهاد هنرمند و با توافق گالری دار صورت گرفته و تصاویر این مجموعه از یك تا ۹۰ میلیون قیمت گذاری شده است.
دراین نمایشگاه آثاری ازعباس كیارستمی، بهمن جلالی، مهدی سحابی، صادق تیرافكن، سیف الله صمدیان، جاسم غضبان پور، رعنا جوادی، شادی قدیریان، سیامك زمردی مطلق، پیمان هوشمندزاده، آرمان استپانیان، افشین شاهرودی، جاسم غضبان پور، فرشاد فرشته حكمت، محمد فرنود، مجید كورنگ بهشتی، مهدی مقیم نژاد، مهدی منعم، سروش میلانی زاده، جاوید سپهر، بابك كاظمی، جاوید رمضانی، سارا ساسانی، بابك حقی، پری سا فهامی، آبنوس البرزی، جاوید رمضانی، محمدرضا ماندنی، محمد خاكزاد، علی شكری، نیلوفر شریفی، پرهام دیده ور، احسان قاسمی، رومین محتشم، مریم قهرمانی زاده، شهرام احمدزاده، مهدی وثوق نیا، وحید مومن زاده، یعقوب حضوری، وحید تهامی، سهیل بهروزی، سعید صادقی، بهزاد جائز، مهسا مطلیع، هامون محمودی، فرشاد فرشته حكمت، تهمینه گدازگر، آیتای شكیبافر، مریم سعید پور، امیر علیمی، مجید سعیدی، شاهین اسفندیاری، مهرداد عمرانی، حامد نصرآبادیان، كیارش مسیبی، محمد متری، علی تقوایی، مرجانه پورحسین، شیوا خدابخش، الی عابدی، میلاد كارآموز، امید شلمانی، پدرام لسانی، اسرا مدنی، كاوه افرایی، آرمین امیریان، جلال سپهر، فریبرز میر كبیری، تهمینه منزوی، آیین شاهرودی، مهدیه افشار، عطا محمدی، محمد سرخابی، آمنه پرویزی، روزبه روزبهانی، نازلی عباسپور، سلمان سام دلیری، علیرضا گودرزی، مسعود قرائی به نمایش درآمده است.
سالانه عكس گالری مژده تا ۱۵ شهریور در گالری مژده واقع در سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، كوچه هجدهم شرقی، پلاك ۲۷ میزبان علاقه مندان خواهد بود.




منبع:

1398/06/11
14:40:19
5.0 / 5
1412
تگهای خبر: ساز , نمایش , نمایشگاه , هنر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵