با برگزاری یك مراسم رونمایی؛

قاصدك مهرزاد خواجه امیری انتشار یافت، انتقادهای تند محمدعلی بهمنی

قاصدك مهرزاد خواجه امیری انتشار یافت، انتقادهای تند محمدعلی بهمنی

سایت رسمی سیامك یزدانجو: آلبوم قاصدك اثر مشترك مهرزاد خواجه امیری و محمدعلی بهمنی با برگزاری یك مراسم رونمایی در تالار رودكی تهران وارد بازار موسیقی شد.



به گزارش سایت رسمی سیامك یزدانجو به نقل از مهر، آلبوم «قاصدك» اثر مشترك مهرزاد خواجه امیری و محمد علی بهمنی با برگزاری یك مراسم رونمایی كه روز جمعه دوازدهم مهر در تالار رودكی تهران برگزار شد، در دسترس مخاطبان قرار گرفت. در این آلبوم محمدعلی بهمنی به دكلمه یكی از ترانه های خود روی موسیقی مهرزاد خواجه امیری پرداخته است.
به حال ترانه امروز كشور باید گریه كرد محمد علی بهمنی شاعر و ترانه سرای صاحب نام كشورمان در ابتدای این مراسم اظهار داشت: ترانه های این آلبوم لزوما برای كودكان سروده نشده و تمامی طیف های سنی جامعه می توانند به آن گوش كنند. آقای خواجه امیری هم كه زحمت موسیقی آنرا كشیده اند كه بسیار عالی و شنیدنی از آب در آمد. به هر ترتیب امیدوارم شرایط كار به شكلی باشد كه مورد استقبال شما هم قرار گیرد. محمد علی بهمنی در ادامه با انتقاد به وضع ترانه موجود در كشور گفت: این روزها ترانه هایی را می شنویم كه سطح آن بسیار پایین است و متاسفانه بسیار هم شنیده می شوند. به حال ترانه امروز كشور باید گریه كرد. متاسفانه پای این قطعات كه ترانه های سخیفی هم دارند به تلوزیون هم باز شده است. كشور ما ترانه های غنی ای را در فرهنگ خود دارد و مایه تاسف است كه امروزه به این سطح رسیدیم. وزارت ارشاد باید برای ترانه سرایان جوان كلاس های ترانه برگزار كند تا شاید بتوانیم كمی از این وضع خارج شویم. البته اگر خیلی رك بخواهم صحبت كنم من این مساله را از چشم شركت های موسیقی می بینم كه نه تنها بر روی ترانه قطعات نظارت ندارند و درخواست ترانه خوب از ترانه سرا نمی كنند، بلكه گاها آنها را مجبور به گفتن چنین ترانه هایی نیز می كنند. اشعار كودكانه ای كه برای یك آلبوم ویژه بزرگسالان انتخاب شد مهرزاد خواجه امیری خواننده آلبوم «قاصدك» نیز در این مراسم توضیح داد: من آقای بهمنی را از سال ۸۳ می شناسم و با ایشان و آثارشان آشنایی كامل دارم. ما قبل از این آلبوم نیز در آلبوم «سایه سوم» و در قطعه «نگفته ها» با یكدیگر همكاری داشتیم. ایشان یك كتابی با نام «صبح زود یه قاصدك، سوار باد خنك» دارند. این كتاب به ظاهر كتابی برای كودكان است اما ترانه های آن به قدری زیبا و عمیق بوده و آنقدر زیبا عشق حقیقی را به تصویر می كشد كه اساسا هر كسی با هر سنی می تواند با آن ارتباط برقرار كند. بدین سبب به نظرم حیف آمد كه این ترانه ها با موسیقی تركیب و به گوش مخاطبان نرسد. مخاطب این آلبوم شاید كودك درون تمامی انسان هاست. او همینطور در مورد قطعه «آتاناسیا» و انتخب آن برای این آلبوم اظهار داشت: «آتاناسیا» در زبان یونانی به مدلول جاودانگی است. من برای استاد بهمنی چندین قطعه را پخش كردم كه ایشان با قطعه آتاناسیا ارتباط خوبی برقرار كرد و اظهار داشت: «من یك ترانه دارم كه به این قطعه می خورد» و بدین سان قرار بر این شد كه این قطعه قسمتی از موسیقی این آلبوم باشد.

این خواننده در پاسخ به پرسشی در خصوص این كه با عنایت به هزینه ی بالای نشر آلبوم چه اصراری به انتشار این اثر به صورت آلبوم (و نه تك آهنگ) داشت اظهار داشت: این آلبوم یك مجموعه داستانی به هم پیوسته است و باید حتما به صورت آلبوم منتشر می شد. البته یكی از اهدافمان این بود هركس كه كتاب «صبح زود یه قاصدك سوار باد خنك» را تهیه می كند در كنار آن بتواند قطعه موسیقیایی آنرا نیز گوش كند. این اثر صوتی به قدری باارزش و محترم است كه اگر به شكل تك آهنگ منتشر می شد ارزش معنوی خودرا از دست می داد. سبك این آلبوم با دیگر آلبوم هایی كه این روزها در ماركت می شنویم بسیار متفاوت می باشد. به نظر من خلا یك آلبوم موسیقی داستانی خوب احساس می شد. امروزه برای كودكان و در كل مخاطبین زمانی برای آموزش «عشق حقیقی» گذاشته نمی گردد. مخاطب اصلی موسیقی روح انسان است تا در او ایجاد انگیزه برای تفكر كند كه اهتمام ما در این آلبوم همین بود.
برگزاری یك كنسرت ویژه در تالار وحدت
خواجه امیری در مورد انتشار آلبوم های شخصی و مستقل خود اظهار داشت: در وضع موجود بازار موسیقی كه نه رسانه خوب برای انتشار داریم و نه كپی رایت رعایت می شود انتشار آلبوم كار بیهوده ای است. من برای آلبوم بی كلامی كه در دست تولید و انتشار دارم از هزینه شخصی خودم چیزی حدود ۴۰ میلیون هزینه كردم كه تمامی همكارانم از این كار من متعجب بودند. به نظر من از زمانی به این وضع رسیدیم كه آلبوم های موسیقی وارد سوپر ماركت ها شد و از ارزش و اعتبار آن كاسته شد. به هر حال در قطعاتی كه در دست انتشار داریم كمی تغییرات در سبك نیوایج پدید آوردیم تا به سلیقه مخاطب نزدیك تر شود. ما در تاریخ ۱۲ آذر ماه نیز كنسرتی را به همراه اركستری بزرگ در تالار وحدت به روی صحنه خواهیم برد كه برنامه های ویژه ای را برای آن تدارك دیده ایم.
آلبوم موسیقی «قاصدك» اثر مشترك مهرزاد خواجه امیری و محمدعلی بهمنی به همت موسسه فرهنگی هنری «آوای جم» و پخش «نشر جوان» الان در تمامی شهر كتاب ها عرضه شده است.


منبع:

1398/07/13
14:39:31
5.0 / 5
1476
تگهای خبر: آلبوم , آموزش , آهنگ , ترانه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴