گفت وگو با یك مدرس دانشگاه

بنویسید گالری بخوانید مكانی برای پول درآوردن!

بنویسید گالری بخوانید مكانی برای پول درآوردن!

به گزارش سایت رسمی سیامك یزدانجو یك هنرمند و مدرس دانشگاه بر این باور است كه بعضی از گالری ها فقط اسمشان گالری است و عملا كار گالری را انجام نمی دهند؛ در واقع صرفا مكانی برای نمایش آثار هستند و چون باید از آن مكان پول دربیاورند، از هنرمند پول دریافت می كنند.


بهنام كامرانی، هنرمند هنرهای تصویری و مدرس دانشگاه كه كیوریتوری بعضی از نمایشگاه های هنری را هم بر عهده دارد، در گفتگو با ایسنا درباره نحوه تعامل گالری ها با هنرمندان جوان و تازه كار اظهار نمود: اساسا پشتیبانی از هنرمندان جوان وظیفه گالری هاست، ولی نه هر گالری. به صورت كلی هدف و رسالت بعضی از گالری ها در معرفی استعدادهای تازه تعریف شده است یا اینكه گالری های دانشجویی هستند و اغلب آثار هنرمندان جوان را به نمایش می گذارند.
وی در ادامه درباره اینكه بعضی از گالری ها برای برگزاری نمایشگاه از هنرمندان جوان ورودی دریافت می كنند، تصریح كرد: بعضی از گالری ها فقط اسمشان گالری است و عملا كار گالری را انجام نمی دهند. در واقع صرفا مكانی برای نمایش آثار هستند و چون باید از آن مكان پول دربیاورند، از هنرمند پول دریافت می كنند. البته باید به این نكته هم توجه داشت كه به هر حال دریافت هزینه از جانب هنرمند بر مبنای یك توافق دوطرفه صورت می گیرد.
این استاد دانشگاه بیان كرد: اما به صورت كلی معمول است كه گالری ها باید برای معرفی هنرمند جوان تلاش بكنند، قیمت آثار هنرمند را ارتقاء و در رویدادهای بین المللی شركت بدهند؛ در واقع اگر یك گالری خبره باشد، باید بتواند این خدمات را عرضه نماید. البته این جریان كاملا دو طرفه است و طبیعتا اگر هنرمندی موفق شود، گالری هم سود بیشتر خواهند برد.
كامرانی خاطرنشان كرد: بعضی از گالری ها در خارج از كشور هنرمندان خوب و جوان را شناسایی و آنها را در یك بازار قدرتمند معرفی می كنند. به صورت كلی در كشورهای دیگر علاوه بر گالری ها نهادهایی هستند كه آثار هنرمندان پیشرو را شناسایی و هنرمند را به بازارهای جهانی معرفی می كنند. این كار در ایران اغلب توسط كیوریتورها و استادان دانشگاه انجام می شود.



1398/07/14
14:12:02
5.0 / 5
1410
تگهای خبر: نمایش , نمایشگاه , هنر , هنرمند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳