مهدی آشنا در گزارش سایت رسمی سیامك یزدانجو:

عكاسی تئاتر تخصص می خواهد

عكاسی تئاتر تخصص می خواهد

به گزارش سایت رسمی سیامك یزدانجو مهدی آشنا عكاس فعال عرصه تئاتر، كارگاه آموزشی عكاسی شامل دوره های مقدماتی، پیشرفته و تخصصی برگزار می نماید.



مهدی آشنا عكاس فعال عرصه تئاتر و سینما درباره برگزاری كارگاهی آموزشی در زمینه عكاسی، به خبرنگار مهر اظهار داشت: مقرر است در مؤسسه فرهنگی و هنری «كاج» كارگاه آموزشی عكاسی را برگزار كنم. در ابتدا به من پیشنهاد داده شد تا كارگاهی برای عكاسی تئاتر برگزار كنم ولی من معتقدم عكاسی تئاتر یا گرایش های دیگر تخصص است و برای آموزشگاه عكاسی باید در ابتدا دوره های مقدماتی و پیشرفته برگزار گردد و بعد از آن به دوره تخصصی برسیم.
وی اظهار نمود: در بعضی كلاس ها همه موارد را یكجا و به صورت كلی به هنرجوها تدریس می كنند و هنرجو گرفتار سردرگمی شده و از عكاسی دلسرد می شود بنابراین باید عكاسی را به صورت پله به پله به هنرجویان آموزش داد.
آشنا توضیح داد: هنرجویان در ابتدا مرحله مقدماتی را سپری می كنند و بعد از آن وارد دوره عكاسی پیشرفته می شوند. بعد از فارغ التحصیل شدن در دوره پیشرفته، هنرجویان برای حضور در رشته مورد علاقه خود راهنمایی و به استادانی كه در هر رشته تخصصی شناخته شده هستند، معرفی می گردند.
این عكاس سینما و تئاتر در ادامه درباره مدت زمان برگزاری این كارگاه آموزشی، خاطرنشان كرد: قاعده ما بر مبنای یادگیری هنرجویان است، یعنی احتمال دارد دوره مقدماتی بر مبنای توانایی هنرجویان مدت زمان كمتری برای برگزاری نیاز داشته باشد.
وی درباره خروجی مدنظر این كارگاه آموزشی عكاسی، تاكید كرد: برای هر كلاسی خروجی هم در نظر می گیرم چون عكاسی باید عملی باشد و هنرجویان در چارچوب نمایشگاهی كه از آثارشان برگزار می شود، نقاط ضعف و قوت كار خویش را می شناسند و ما به آنها در رفع یا تقویت این نقاط كمك می نماییم.
آشنا در انتهای سخنان خود اظهار داشت: چندی است كارگاه آموزش عكاسی را با حضور بچه های افغانستانی برگزار می كنم كه مقرر است بزودی نمایشگاهی از آثارشان با مبحث مهاجرت هم برگزار گردد. از خروجی كار این بچه ها خیلی راضی هستم و مطمئنم نمایشگاه آثارشان با بازخورد خوبی مواجه می شود.

1398/07/30
19:01:39
5.0 / 5
1974
تگهای خبر: آموزش , نمایش , نمایشگاه , هنر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲