همزمان با دهمین سال تاسیس؛

گروه الغدیر صلوات خاصه امام رضا (ع) را منتشر نمود

گروه الغدیر صلوات خاصه امام رضا (ع) را منتشر نمود

سایت رسمی سیامك یزدانجو: مدیر گروه هم آوایی الغدیر با بیان انتشار تازه ترین قطعه موسیقایی این مجموعه با سوژه صلوات خاصه امام رضا (ع) از اهداف و برخی برنامه های پیش روی گروه در دهمین سال فعالیت گفت.



هادی نصیری مدیر گروه هم آوایی الغدیر در گفتگو با خبرنگار مهر توضیح داد: طبق برنامه ریزی های به عمل آمده در آستانه سالروز شهادت امام رضا (ع) و دهمین سالگرد تاسیس گروه هم آوایی الغدیر قطعه موسیقایی با صلوات خاصه امام رضا (ع) انتشار یافته است. در این قطعه محمد آشوری ملودی، مسعود بقایی تنظیم كننده، مهدی نوری میكس، حسن اردستانی صدابردار گروه اجرایی را می سازند.
وی با اشاره به دهمین سالگرد تاسیس این مجموعه بیان كرد: گروه هم آوایی الغدیر در عید غدیر سال ۱۳۸۸ تاسیس شد. هدف از تشكیل گروه تولید نغمات آیینی و مذهبی بود كه این رویكرد از اواخر سال ۱۳۹۰ با انسجام و تثبیت اعضای گروه كلید خورد. البته كه بنده از همان ابتدای تشكیل گروه در انتخاب اعضا حساسیت ویژه ای داشتم چنانكه اعضای فعلی گروه طی ۵ سال و در فواصل زمانی مختلف جذب گروه شده اند. خوشبختانه ما این توفیق را داشتیم كه اعضای گروه همگی از قاریان ممتاز قرآن و گاهی مدرس قرآن نیز هستند این در حالیست كه شرایط سنی تحصیلات سابقه مرتبط قرآنی و حتی بحث عقیدتی همچون خاصیت های بود كه در گزینش اعضا به آن توجه شد.
سرپرست گروه هم آوایی الغدیر با اشاره به اهداف این گروه موسیقایی - آیینی اظهار داشت: فعالیت گروه هم آوایی الغدیر از بهمن سال ۹۰ با تولید قطعه «وارث پیغمبران» كلید خورد. البته در ابتدا مفاهیم دینی در اولویت تولید آثار قرار داشت ولی در ادامه مضامین ملی نیز به این تولید افزوده شد و این موجب افتخار ماست كه امروز با گذشت ۱۰ سال از فعالیت، موفق به تولید ۹۰ قطعه در چارچوب های متفاوت شدیم. ضمن اینكه یكی از نكاتی كه برای ما خیلی اهمیت دارد بحث مخاطب سنجی است كه این امر در كسب موفقیت و ثبات قدم نقش مهمی ایفا می كند. بدین جهت در سال های اخیر مفاهیم اجتماعی را نیز در تولیدات مان لحاظ كرده ایم كه پشتیبانی از كالای ایرانی و عیدانه از این دست تولیدات است. بتازگی ۲ قطعه دیگر هم در دست تولید داریم كه یكی راجع به اقتصاد مقاومتی و دیگری در سبك عاشقانه است كه شاید نخستین باری باشد كه یك گروه هم خوانی به این مساله می پردازد.
نصیری در پاسخ به این پرسش كه چرا بجای «تواشیح» از عنوان «هم آوایی» برای فعالیت های گروه الغدیر استفاده شده عنوان كرد: تواشیح هنری برخاسته از كشورهای سوریه و مصر است كه بیشتر به اشعار عربی مربوط می شود اما شعار گروه الغدیر نگاهی متفاوت و بدیع برای تولیدات آیینی است. البته تاكید مقام معظم رهبری در خصوص تولید آثاری با زبان فارسی بهانه بسیار ارزشمندی بود تا عنوان «هم آوایی» را برای گروه انتخاب نماییم.
وی درانتها اظهار نمود: ما تلاش می نماییم از لحاظ نوع اجرا نیز متفاوت عمل كرده و از اجرای خشك و كلیشه ای مرسوم و رایج بین گروه های هم خوانی تا حد امكان پرهیز نماییم. در حوزه هزینه ها هم باید به این نكته اشاره كنم كه هزینه تولیدات گروه الغدیر همچون بیشتر گروه های همخوانی متاسفانه از حمایت های مادی و معنوی نهادهای ذی ربط محروم بوده و از ابتدا با هزینه شخصی اعضای گروه همه آثار و قطعات خودرا نیز تولید و منتشر نموده است.


منبع:

1398/08/06
10:27:46
5.0 / 5
1825
تگهای خبر: ساز , هنر , هنری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
سیامک یزدان جو
موضوع های سایت رسمی سیامك یزدانجو