علی رهبری در گزارش سایت رسمی سیامك یزدانجو:

آلبوم دوم مادرم ایران منتشر گردید

آلبوم دوم مادرم ایران منتشر گردید

به گزارش سایت رسمی سیامك یزدانجو آهنگساز و رهبر اركستر از انتشار جهانی آلبوم دوم مادرم ایران با صدای محمد معتمدی و تقدیم آن به برخی از آهنگسازان شناخته شده موسیقی كشورمان اطلاع داد.



علی رهبری آهنگساز و رهبر اركستر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طبق برنامه ریزی های به عمل آمده كمپانی «ناكسوس» از كمپانی های معتبر پخش و نشر آثار موسیقایی آلمانی آلبوم دوم از پروژه «مادرم ایران» را با صدای محمد معتمدی در بازار جهانی منتشر نموده است.
وی اضافه كرد: این آلبوم با اركستر سمفونیك دولتی آنتالیا به صورت زنده در كنسرت ضبط شده كه آغاز آن با اجرای قطعه «دنیای بدون جنگ» است و من آنرا به استادم حسین دهلوی تقدیم كردم. این اثر دربرگیرنده یك فضای كاملا ایرانی است كه بنده آنرا سال ۹۶ بر شعری از محمدفرید ناصری به اتمام رساندم.
رهبری كه الان در كشورهای مختلف همچون تركیه و اتریش به فعالیت در اركسترهای این ۲ كشور در چارچوب رهبر اركستر یا مدیرهنری مشغول می باشد در ادامه صحبت های خود با اشاره به قطعات دیگر این آلبوم بیان كرد: «عاشقم بر همه عالم» با شعری از سعدی و تقدیم به روح الله خالقی، «سرود مادرم ایران» روی شعر فرید ناصری و تقدیم به محمدرضا شجریان، «عربیزیشن» با تقدیم به مصطفی كمال پورتراب قطعاتی دیگری هستند كه برای آلبوم دوم پروژه «مادرم ایران» در نظر گرفته شده است.
رهبری خاطرنشان كرد: یكی از خصوصیت های پروژه «مادرم ایران» در این است كه این آثار فقط یك مرتبه در كنسرت با اركستر سمفونیك دولتی آنتالیا اجرا و زنده ضبط شده و هیچكدام ضبط استودیو نبوده است. البته طبق برنامه ریزی هایی كه انجام گرفته آلبوم سوم پروژه «مادرم ایران» در حال اتمام است و تا بهار آینده در دسترس مخاطبان قرار خواهد گرفت.
این رهبر اركستر در بخش پایانی صحبت های خود توضیح داد: آلبوم اول «مادرم ایران» كه در خردادماه منتشر شد مورد استقبال مخاطبان كشورهای مختلف قرار گرفته كه خوشبختانه در نخستین عكس العمل، آقای داوید دنتون از منتقدان مشهور موسیقی كلاسیك در لندن، در مقاله ای به ستایش این اثر پرداخت.
علی رهبری رهبر و مدیر هنری سابق اركستر های سمفونیك شهرهای، بروكسل، پراگ، زاگرب، مالاگا و تهران طی سال های اخیر با هدف ارتقای كیفیت اركستر سمفونیك دولتی آنتالیا از سوی بنیاد فرهنگی و هنری آنتالیا به این اركستر دعوت شده بود.

1398/08/13
18:11:43
5.0 / 5
1430
تگهای خبر: آلبوم , آهنگ , ساز , شعر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴