وزیر ارشاد به جشنواره موسیقی نواحی پیام داد؛

رویدادی برای بازخوانی و یادآوری در زمان حاضر

رویدادی برای بازخوانی و یادآوری در زمان حاضر

سایت رسمی سیامك یزدانجو: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه فرا رسیدن دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی پیامی را برای شركت كنندگان، دست اندركاران و مخاطبان این رویداد ملی منتشر نمود.



به گزارش سایت رسمی سیامك یزدانجو به نقل از روابط عمومی دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آستانه فرا رسیدن دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی پیامی را برای شركت كنندگان، دست اندركاران و مخاطبان این رویداد ملی منتشر نمود.
در متن پیام سید عباس صالحی آمده است:
«موسیقی نواحی روایتگر تاریخ و جغرافیای فرهنگی، اجتماعی و انسانی ایران است. گنجینه ­ای از نواها و آواهایی كه تجلی اصالت و معرفت است و با باورهای مردمان این سرزمین پیوندی وثیق دارد. روایت ­ها و قصه ­های فراوانی با این موسیقی از مسیر تاریخ گذر كرده و تا امروز راه پیموده است.
موسیقی نواحی برخاسته از فرهنگ، اقلیم و هویت قومی مناطق مختلف ایران نسل به نسل حفظ شده و جلوه­ای از تنوع فرهنگ ­های بومی و قومی در آیینه زلال آن هویداست. در روزگار ما موسیقی نواحی فرصتی است برای بیان فرهنگ و هنر بومی و نوجوانان و جوانانی كه دل در گرو این موسیقی دارند و راه استادان و هنرمندان را ادامه می­ دهند.
جشنواره موسیقی نواحی جلوه­ هایی از این موسیقی را چون منشوری از نقش­ها و رنگ­ها به نمایش می ­گذارد، اما بیشتر از آن رویدادی برای بازخوانی و یادآوری اهمیت و لزوم موسیقی نواحی در زمان حاضر و اندیشه و گفت و گو درباره داشته­ ها، نیازها و فردای موسیقی نواحی است.
حضور هنرمندان گرانقدر موسیقی نواحی را در دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران دركرمان ارج می­نهم و از تلاش خالصانه دست­اندركاران این رویداد سپاسگزارم.»


منبع:

1398/08/13
23:21:33
5.0 / 5
1410
تگهای خبر: جشنواره , موسیقی , نمایش , هنر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵