سومین حضور گروه شیلر در ایران چگونه گذشت؟

سومین حضور گروه شیلر در ایران چگونه گذشت؟

سایت رسمی سیامك یزدانجو: ریتم های موسیقی بالا و پایین می شوند. گاهی اوج می گیرند و گاهی فرود می آیند. صفحات دوربین ها از سراسر سالن به چشم می خورند. هر از چند گاهی صدای تشویق تماشاچیان به گوش می رسد و گاهی یك نفر با فریاد به موزیسین ها ابراز علاقه می كند.



به گزارش سایت رسمی سیامك یزدانجو به نقل از ایسنا، گروه موسیقی آلمانی «شیلر» اخیرا در ایام ۱۶ و ۱۷ آبان ماه در سالن وزارت كشور تهران به روی صحنه رفته است و شامگاه دوشنبه (۲۰ آبان) نیز آخرین اجرای خودرا در سال ۹۸ در ایران در سالن وزارت كشور ارائه داد.

این گروه قبل از این نیز در سال ۹۶ در ایران اجرا كرده است. گروه موسیقی «شیلر» در اردیبهشت امسال آلبومی را به نام «صبحدم» با هنرمندان ایرانی منتشر نمود و قرار شد كه در كنسرت اخیر خود قطعاتی را از این آلبوم اجرا نماید.

در برنامه شامگاه دوشنبه، قریب به نیم ساعت از زمان آغاز كنسرت می گذشت. بعد از نیم ساعت چراغ های سالن خاموش شد و اعضای گروه شیلر به روی صحنه آمدند.

قطعه اول حدودا ریتمی هیجان انگیز داشت و گاهی آرام می شد و باردیگر به ریتم سابق بازمی گشت.

نورهای قرمز صحنه را روشن كرده و تماشاچیان دوربین های خودرا برای ضبط ویدئو بیرون آورده اند. قطعه اول با استقبال تماشاچیان همراه می شود.
بعد از لحظاتی، رقص نوری به رنگ آبی سالن را پر كرده و یك ملودی با ریتمی ثابت بر فضا حاكم می شود و كماكان اوج می گیرد.

در سالن تنها صدای موسیقی شنیده می شود و تماشاچیان همراهی خاصی ندارند. بعد از لحظاتی از اوج موسیقی كم می شود، به یك باره اوج می گیرد و ملودی سابق را تكرار می شود.

یك روند در سراسر این اجرا حكم فرماست. موسیقی اوج گرفته، متوقف می شود و باردیگر ثابت می شود.

قطعه دیگری در حال آغاز است. تصاویری گرافیكی از فضای تهران پخش می شود و نورهای سبز در سالن جاری می شوند. موسیقی با ریتم تندتری به جان سالن می افتد. فراز و نشیب ملودی موسیقی ادامه دارد. بعد از اجرای این قطعه كه با تشویق طرفداران همراه بود كریستوفر ون دیلن (رهبر گروه شیلر) حضور تماشاچیان را خوشامد می گوید و بابت حضور آنها تشكر می كند.

باری دیگر سالن تاریك می شود و آواهایی با فراز و نشیب های متوالی به گوش می رسد. باری دیگر موسیقی ریتمی ثابت به خود می گیرد و ادامه پیدا می كند. این دفعه ملودی آرام تری نسبت به كارهای قبلی در جریان است.

قطعه دیگری شروع شده و هر از چند گاهی به زبان انگلیسی شعری زمزمه می شود كه می گوید «don't say good bye، don't make me cry»
به اواسط اجرا نزدیك می شویم. موسیقی بی كلام الكترونیك همچنان در حال اجرا شدن است. همانطور كه قبلا رهبر این گروه بیان كرده بود، در این اجرا قطعاتی از آلبومی كه همراه با نوازندگان ایرانی ساخته بود، بدون حضور آنها و تنها با نواخته شدن سازهای الكترونیك اجرا می شوند.

تماشاچیان را می بینیم كه همچنان در حال رفت و آمد از بین جمعیت هستند.

در اواسط كنسرت چراغ های سالن روشن می شود و اعضای گروه به تماشاچیان تعظیم می كنند. تماشاچیان درخواست اجرای آهنگ «I feel u» را دارند.

در ادامه قطعه دیگری نواخته می شود. صدای گیتار الكترونیك به وضوح شنیده می شود و قطعه ای همراه با سازهای الكترونیك اجرا می شود. بعد از لحظاتی تنها صدای كیبورد به گوش می رسد. فراز و نشیب های موسیقی همچنان ادامه دارد. گاهی جان می گیرد و باردیگر آرام می شود.

در كنسرت می بینیم كه اثار حدودا ریتم ثابتی را با نواخته شدن سازهایی همچون درام، گیتار و كیبورد دنبال می كند.

طی كنسرت تماشاچیان را می بینیم كه با وجود موسیقی هایی با ریتم شاد، بدون هیچ همراهی، با سكوت به كار گوش می دهند.

اكنون قطعه دیگری به انتها رسیده و صدای تشویق مكرر تماشاچیان به گوش می رسد. بعد از لحطاتی صدای ضربات متوالی درام بلند شده و باری دیگر ملودی های سازهای الكترونیك پخش می شوند. این دفعه می توان ریتم موسیقی ایرانی را تا حدی در كار حس كرد. موسیقی ریتم ثابتی را دنبال می كند و باری دیگر ضربات درام به گوش می رسد و قطعه ای دیگر نیز تمام می شود.

پس از آن اثر «I feel u» كه تماشاچیان بارها درخواست آنرا داده بودند پخش می شود.

نورهای قرمز باری دیگر در فضا پخش می شوند. موسیقی نواخته می شود. گرچه كه به اواخر اجرا نزدیك می شویم ولی همچنان رهگذران عبور می كنند و صدای مخاطبان را در می آورند. اعضای گروه معرفی می گردند. دست هایی در هوا هستند و مردم همچنان سر جای خود نشسته و به موسیقی گوش می دهند.

در اختتام چند نفر از تماشاچیان درباره كنسرت به خبرنگار ایسنا می گویند: خیلی خوب شد كه تمدید گردید و توانستم به اجرا بیایم. واقعا انرژی های مثبتی دریافت كردم.

فرد دیگری نیز اظهار می كند: واقع كار را دوست داشتم و همیشه آثار این گروه را گوش می دهم. خوشحالم كه موقعیت حضور در اجرا برایم برقرار شد.





منبع:

1398/08/21
14:10:52
5.0 / 5
1481
تگهای خبر: آلبوم , آهنگ , ساز , شعر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳