پیكر ابراهیم معمارزاده تشییع شد

هنرمندی دیگر جامه از خاك برگرفت و جاودانه شد

هنرمندی دیگر جامه از خاك برگرفت و جاودانه شد

سایت رسمی سیامك یزدانجو: امروز هنرمندی گرانمایه جامه از خاك بركشید و به جاودانگی رسید. ابراهیم معمارزاده در سراسر عمرش با روحیه ای از سر ذوق، آثار بدیعی را از خود بجای گذاشت و با اهتمام و تلاش خستگی ناپذیر، شاگردان زیادی را تربیت كرد.


به گزارش سایت رسمی سیامك یزدانجو به نقل از ایسنا، مراسم خاكسپاری پیكر ابراهیم معمارزاده بامداد امروز دوشنبه (۴ آذر ماه) از مقابل خانه هنرمندان ایران اجرا شد. در مراسم خاكسپاری پیكر این هنرمند، تنی چند از هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی و شاگردان، دوستداران و خانواده مرحوم معمارزاده و مجید رجبی معمار (مدیرعامل خانه هنرمندان) حضور داشتند.
پیكر ابراهیم معمارزاده بعد از تشییع در خانه هنرمندان ایران، در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاك سپرده می شود. ابراهیم معمارزاده شنبه (دوم آذرماه) بر اثر ایست قلبی دارفانی را وداع گفت. وی متولد سال ۱۳۱۱ بود.
در ابتدای این برنامه عباس مجیدی ـ رئیس انجمن مجسمه سازان ایران ـ اظهار داشت: خیلی متاسفم كه باردیگر برای از دست دادن هنرمند بزرگ دیگری در كنار هم جمع شده ایم. همین چند وقت پیش بود كه معدود آثاری از وی در خانه هنرمندان در نمایشگاه «روشنای بزرگان» به معرض نمایش گذاشته شد. به هر حال آثار و افكار اوست كه به جا می ماند. از جانب انجمن مجسمه سازان نهایت تاسف خودرا ابراز می كنم.
عباس مشهدی زاده ـ مجسمه ساز ـ نیز بیان كرد: امروز برای از دست دادن شخصیتی دوست داشتنی كنار هم جمع شده ایم. این مسیری است كه همه ما در جهان طی خواهیم كرد. او اهل خراسان بود، زمانی كه او را دیدم وقار خاصی داشت كه كمتر در میان دیگران دیده می شد. این وقار در كارهایی هم كه به آرامی با ساخت اسب هایش انجام داد، دیده می شد. آنچه كه می توان از وی گفت وقار، آرامی و نرمی اوست كه گفتنی و ستودنی بود. كمتر كسی را دیده ام كه اینگونه آرام، زندگی هنری خود و خانواده اش را گذرانده باشد. به خانواده و دوستان او تسلیت می گویم. امیدوارم با آرامش محض درگذشت او را بپذیرند.
حسین معمارزاده ـ برادر این هنرمند تازه درگذشته ـ نیز اظهار داشت: از جانب خودم بعنوان برادر و سایر خانواده، از مدیرعامل خانه هنرمندان و انجمن مجسمه سازان تشكر می كنم. یقین داشته باشید جلسات هنری و برنامه امروز كه برای برادرم انجام شد ریشه دار هستند. افرادی مانند برادرم با خلق آثار خود اعتبارآفرینی كرده اند. وقتی برادرم در بستر ناتوانی بود چند بار تلفنی و حضوری با او احوال پرسی كردم. آخرین بار ۱۰ روز قبل به او گفتم بزودی به تهران می آیم و با او ملاقات می كنم. به من اظهار داشت كه زودتر بیا كه چشم به راهم. این جمله را هیچ گاه نگفته بود و مانند داغی در دلم ماند.
همین طور محمد معمارزاده، پسرعموی ابراهیم معمارزاده اظهار نمود: امروز هنرمندی گرانمایه جامه از این خاك برگرفت و به جاودانگی رسید. او نمونه بارز یك هنرمند بود كه در سراسر عمر خود با روحیه ای از سر ذوق، آثاری بدیعی را بجای گذاشت. او با اهتمام و تلاش خستگی ناپذیر شاگردان زیادی را تربیت كرد. روحش شاد و كردار و اندیشه اش پر رهرو باد.
درانتها پوریا معمارزاده، پسر این هنرمند درباره پدرش بیان كرد: پدر من همان طوری كه سبك خاصی در مجسمه سازی داشت و همان گونه كه خودش می اظهار داشت كه «آثار من منحصر به فرد هستند»، اخلاقش هم منحصر به فرد بود. امیدوارم اگر كم گذاشتم مرا ببخشد. خیلی دوستش داشتم. بهترین پدر بود. الان كه از دستش داده ام می فهمم. پدرم شعر می گفت. شعری داشت كه همیشه در هر حالی كه بود می خواند.
او سپس به یاد پدر شعر را اینگونه برای حاضران خواند: «آن هوا و جوش دور جوانی رفته...»
ابراهیم معمارزاده در قطعه ۸۸ هنرمندان بهشت زهرا به خاك سپرده خواهد شد. مراسم ترحیم این هنرمند پنجشنبه، هشتم آذر ماه از ساعت ۴ تا ۵.۳۰ در مسجد جامع شهرك غرب برگزار می گردد.
زنده یاد معمارزاده فارغ التحصیل رشته نقاشی از دانشكده هنرهای زیبا دانشگاه تهران و فوق لیسانس مجسمه سازی از دانشگاه بروكسل بلژیك بود. او دارای درجه یك هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود و سابقه تدریس در دانشكده هنرهای زیبا، دانشگاه الزهرا، دانشگاه سوره تهران، دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای تبریز، نیشابور و اصفهان را در كارنامه خود داشت و نمایشگاه های مختلفی در ایران و اروپا برگزار كرده است.




منبع:

1398/09/05
20:24:37
5.0 / 5
1333
تگهای خبر: ساز , شعر , نمایش , نمایشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵