خاطرات عكاس فرانسوی انقلاب؛

همكاری میشل ستبون با پرس تی وی

همكاری میشل ستبون با پرس تی وی

سایت رسمی سیامك یزدانجو: تولید مستند از ایفل تا آزادی از جدیدترین تولیدات شبكه پرس تی وی با حضور میشل ستبون، عكاس فرانسوی، در تهران ادامه دارد.



به گزارش سایت رسمی سیامك یزدانجو به نقل از مهر، مستند «از ایفل تا آزادی» كه به تهیه كنندگی امیر فكری و كارگردانی اسلام فتحی به روایت حضور میشل ستبون عكاس فرانسوی در انقلاب ۵۷ ایران و مرور خاطرات وی از ثبت وقایع پیرامون پیروزی انقلاب اسلامی می پردازد، در تهران و قم در حال تصویربرداری است.
گروه سازنده این مستند تابحال با حضور در ۱۲ محل از نقاطی كه میشل ستبون در سال ۵۷ و در جریان پیروزی انقلاب شكوهمند اسلامی از آنها عكس ثبت كرده است به بازگویی خاطرات وی از آن روزها از زبان خودش پرداخته است و ۴ محل باقی مانده نیز در ایام آینده تصویربرداری خواهد شد.
در ادامه تولید مستند، تصویربرداری صحنه های مربوط به روایت خاطرات ستبون از تصاویر گرفته شده از حضور امام خمینی(ره) در پل حجتیه قم نیز طی روزهای آینده در قم صورت خواهد گرفت.
مستند «از ایفل تا آزادی» با هدف مرور حوادث انقلاب اسلامی ایران از نگاه عكاس فرانسوی در شبكه پرس تی وی تولید می شود.
ستبون كه از اوایل شروع انقلاب در ایران به پوشش تظاهرات در تهران و قم پرداخته و تا قائله كردستان حدود سی هزار عكس سیاه و سفید و رنگی تهیه كرده است در این مستند به بیان خاطرات خود از همراهی امام خمینی(ره) از نوفل لوشاتو تا هنگام ورود به ایران در بهمن ماه سال ۵۷ خواهد پرداخت.
مستند «از ایفل تا آزادی» كه خاطرات ستبون عكاس خبری روز گذشته و عكاس هنری امروز از حضور در دوران انقلاب اسلامی را به تصویر كشیده است در تهران، قم، پاریس و نوفل لوشاتو تولید می شود. تصویربرداری بخش فرانسه این مستند به انتها رسیده و تولید بخش های مربوط به ایران با حضور میشل ستبون در تهران و قم ادامه دارد. وی در ایران به سراغ محل هایی كه در دوران انقلاب از آن عكس گرفته است، می رود و یاد و خاطره آن لحظه ها را همراه با تصاویر آن زمان روایت می كند.
علیرضا سلیمانی زاده محقق و نویسنده، حمیدرضا مرادی مدیر تولید و یونس خلاش و رضا فتحی تصویربرداران فرانسه از دیگر عوامل تهیه و تولید این مستند هستند.


منبع:

1398/09/08
10:15:42
5.0 / 5
1890
تگهای خبر: ساز , هنر , هنری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳