تشییع پیكر تورج شعبانخانی برگزار شد؛

خداحافظی با مرد بی حاشیه موسیقی

خداحافظی با مرد بی حاشیه موسیقی

به گزارش سایت رسمی سیامك یزدانجو مراسم خاكسپاری پیكر زنده یاد تورج شعبانخانی آهنگساز و خواننده پیشكسوت موسیقی پاپ بامداد امروز برگزار گردید.



به گزارش سایت رسمی سیامك یزدانجو به نقل از مهر، مراسم خاكسپاری پیكر زنده یاد تورج شعبانخانی آهنگساز و خواننده پیشكسوت موسیقی پاپ بامداد روز چهارشنبه بیستم آذر ماه از مقابل تالار وحدت به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا انجام شد.
زنده یاد شعبانخانی كه طی روزهای اخیر در بستر بیماری بود، روز دوشنبه ۱۸ آذر ماه پس از مدتی مبارزه با بیماری ریوی درگذشت. این هنرمند همچون خوانندگانی بود كه سال های متمادی در عرصه موسیقی پاپ به فعالیت و همكاری با هنرمندان زیادی مشغول بوده است. ترانه «بهار بهار» همچون قطعات خاطره ساز و پرطرفدار این خواننده در عرصه موسیقی است.
محمدعلی بهمنی شاعر و ترانه سرا در ابتدای این برنامه ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت تورج شعبانخانی اظهار داشت: امروز بزرگ و عزیزی را از دست دادیم كه در وجود ما وجود خواهد داشت. او انسان خوب و مهربانی بود. شما می دانید كه استاد شعبانخانی چه ظرفیت هایی در موسیقی داشت. او صدای دلنشینی داشت كه وقتی ترانه «بهار بهار» من را خواند دیدیم كه چگونه ماندگار شد. او كسی است كه شما عزیزان بهتر از من می دانید دارای چه ظرفیت های بالایی است. شعبانخانی شیفتگی هایی بسیاری داشت بنابراین وقتی خبر رفتنش را شنیدم واقعا غمگین شدم. البته خانواده او به حق دلگیری هایی از من پس از فوت او داشتند كه جا دارد همین جا از این عزیزان عذرخواهی كنم كه كمی دیر خویش را به این مراسم رساندم.
ویگن داودی از هنرمندان پیشكسوت موسیقی پاپ و همكار قدیمی شعبانخانی هم بعد از صحبت های بهمنی بیان كرد: شعبانخانی همچون هنرمندان توانمندی بود كه هم در استودیو هم در اجرای زنده توانمندی های زیادی دارند. او درون و بیرون واحدی داشت كه من در این مدت بدون هیچ مشكلی افتخار همكاری با این هنرمند را داشتم. در این مدت كارهای زیادی را در همكاری با وی تجربه كردم كه خوشبختانه تبدیل به آثار ماندگاری شدند. به هر حال امیدوارم هنرمندان را تا زمانی كه زنده هستند پاس بداریم و قدردان زحماتشان باشیم.

عبدالجبار كاكایی ترانه سرا و شاعر هم در این مراسم اظهار نمود: خیلی اوقات فكر می كردم هنری كه ما هنرمندان داریم چه طور می تواند نردبان سلوك ما باشد كه به این پاسخ رسیدم كه بی تعارف بسیاری از ما این چنین نیستیم. اما من می خواهم تورج شعبانخانی را از این ماجرا استثنا كنم كه در دو دوره تاریخی با آثاری كه ساخت جاودانه و ماندگار شد. او شبیه به هنرش بود و بنده افتخار این را داشتم با او همكاری هایی كنم. من به شعبانخانی علاقه زیادی داشتم اما متاسفانه فرصتی نشد كه به او این علاقه را اعلام كنم اما در ماه های آخر و دیداری كه داشتم این رابطه متصل بوده است. به هر حال در اینجا لازم می دانم كه یاد این عزیز از دست رفته را گرامی بدارم.
اكبرآزاد شاعر و ترانه سرا هم بعد از صحبت های كاكایی با قرائت متنی یاد و خاطره مرحوم شبانخانی را گرامی داشت.
سیمین غانم از هنرمندان پیشكسوت موسیقی پاپ و دختر خاله مرحوم شعبانخانی هم در این آیین ضمن عرضه نوشته ای در تجلیل از این خواننده اظهار داشت: من و مرحوم تورج شعبانخانی علاوه بر نسبت فامیلی كه با هم داشتیم از لحاظ روحی هم با هم نزدیك بودیم. او علیرغم مشكلات، همواره برای هنری كه داشت ارزش قائل می شد. شعبانخانی آثار ماندگاری را خلق كرد اما یادم می آید آخرین بار گفت «دلم از روزگار گرفته چون آثارم در جامعه آنطور كه باید و شاید مورد توجه قرار نگرفت.»
سید عباس سجادی كارشناس موسیقی و شاعر هم در این مراسم بیان كرد: امروز شخصیتی را تشییع می نماییم كه اخلاق و هنر را با هم درآمیخت. تورج شعبانخانی همچون هنرمندانی بود كه فقط یك شخصیت داشت. ما امروز با مردی وداع می نماییم كه انسانیت را به اوج رساند و درك عمیقی از هنر این سرزمین داشت. او به آنچه ساخت ایمان داشت. خیلی ها آثارش را بدون اجازه خواندند اما او كه می توانست در تاریخ ماندگار باشد امروز با كارنامه ای پربار از ما خداحافظی می كند. او هنرمندی بود كه شعر و كلام را می شناخت و برعكس برخی هنرمندان سلبریتی كه بدترین و سخیف ترین كارها را می خوانند با یك ساز و درك عمیق از فرهنگ و هنر سرزمینش جامعه خویش را راهبری می كرد.
سیدعباس عظیمی، شهرام صارمی، عبدالجبار كاكایی، امیرعباس ستایشگر، غلام علمشاهی، آرش نصیری، مهدی افضلی، خشایار اعتمادی، علی ثابت نیا، محمدعلی بهمنی، منصور ضابطیان، محمد اله یاری، نیما جوان، آرش نصیری، عباس سجادی، كامران همت پور، مجید فروغی همچون افرادی بودند كه در مراسم خاكسپاری پیكر زنده یاد تورج شعبانخانی حضور داشتند.

1398/09/20
17:15:34
5.0 / 5
1402
تگهای خبر: آهنگ , پاپ , ترانه , خواننده
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵