كنسرتینو برای دو سنتور و اركستر سمفونیك منتشر گردید

كنسرتینو برای دو سنتور و اركستر سمفونیك منتشر گردید

به گزارش سایت رسمی سیامك یزدانجو «كنسرتینو شماره یك برای دو سنتور و اركستر سمفونیك» از ساخته های پویا سرایی ـ آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی ـ توسط نشر«استرن وسترن میوزیك» به صورت بین المللی منتشر گردید.


به گزارش سایت رسمی سیامك یزدانجو به نقل از ایسنا، كنسرتینو قطعه ای برای یك ساز تكنواز و اركستر است كه نقش اصلی در آنرا سازِ تك نواز ایفا می كند.
پویا سرایی كه در سال های اخیر در عرصه های مختلف آهنگساز و نوازندگی سنتور كارهای مستمری داشته، درباره این اثر توضیح داد: موسیقی این كنسرتینو در مایه اصفهان است كما اینكه در این اثر توجهم بیشتر معطوف به استفاده از خطوط كنترپوانتیك برای بافت های همراهی كننده بوده است. بخش كادانس این كنسرتینو هم در مایه اصفهان است.
وی افزود: سازهای ایرانی در طول سده اخیر و پیدایش اركسترهای مختلف هنوز در نقش تك نواز كنسرتو حضوری كم فروغ داشته اند؛ بطوریكه تابحال آثار اندكی با فرم كنسرتینو برای سازهای مختلف ایرانی و اركستر نوشته و ضبط شده است. البته تابحال استادانی مانند فرامرز پایور، حسین دهلوی، اردوان كامكار، كامبیز روشن روان، پرویز مشكاتیان قطعاتی برای سنتور و اركستر تصنیف كرده اند.
پویا سرایی از سال ۹۴ در زمان مدیریت هنری علی رهبری در اركستر سمفونیك تهران در لیست آهنگسازان اركستر سمفونیك معرفی شده به كمپانی «ناكسوس» قرار گرفت. این هنرمند همینطور در دو مجموعه صوتی و تصویری از گروه «شیلر» سنتور نواخته كه این آثار اخیرا از لیبل سونی در سراسر جهان عرضه شده بود.



1398/10/11
11:51:55
5.0 / 5
1342
تگهای خبر: آهنگ , ساز , كنسرت , موسیقی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳