كودك هفت ساله ای كه نقاشی هایش همه را مبهوت كرده است

كودك هفت ساله ای كه نقاشی هایش همه را مبهوت كرده است

به گزارش سایت رسمی سیامك یزدانجو «میكائیل آكار» تنها هفت سال دارد، اما تابلوهای نقاشی او هزاران دلار به فروش می رسند و با هنرمندان برجسته امپرسیونیست مقایسه می شوند.


به گزارش سایت رسمی سیامك یزدانجو به نقل از ایسنا و به نقل از نیویورك پست، این هنرمند خردسال آلمانی كه در شهر «كلن» متولد شده است، از سن چهار سالگی زمانی كه یك بوم و رنگ برای تولدش به او هدیه داده شد، نقاشی كردن را شروع كرد و از آن پس دنیای بین المللی هنر را با تابلوهای نقاشی انتزاعی خود تحت تأثیر قرار داد.
منتقدان تابلوهای نقاشی او را به آثار « جكسون پولاك» ـ یكی از چهره های برجسته جنبش هیجان نمایی انتزاعی در دهه ۴۰ و ۵۰ میلادی ـ تشبیه كرده اند.
این هنرمند چندی قبل یكی از تابلوهای نقاشی خویش را به قیمت ۱۲ هزار دلار به فروش رساند.
پدر این نقاش نوجوان در گفت وگویی با AFP بیان نمود: «او هر زمانی كه دوست داشته باشد نقاشی می كند. گاهی هفته ای یك مرتبه و گاهی ماهی یك مرتبه. اولین نقاش های وی بی نظیر بودند و من در ابتدا فكر كردم همسرم آنها را نقاشی كرده است.»
زمانی كه این نقاش كوچك به خلق تابلوهایی نقاشی ادامه داد، پدرش متوجه شد تابلوهای نقاشی زیبای او تصادفی نبوده و پسرش در این حوزه مستعد است.
مدیر یكی از گالری های واقع در برلین كه آثار «آكار» را به معرض نمایش گذاشته است هم در گفتگو با AFP بیان نمود: «تعادل و هماهنگی بین تركیب ها به نحوی است كه به هیچ وجه از یك كودك انتظار نمی رود. تا زمانی كه از این كودك حمایت شود، آینده بی نظیری در انتظار او خواهد بود.»
در آخرین نمایشگاهی كه از آثار «آكار» در برلین برگزار شده بود، یكی از بازدیدكنندگان زمانی كه متوجه شد این آثار را یك كودك ۷ ساله خلق كرده، مبهوت شد.



1398/10/22
20:11:06
5.0 / 5
1558
تگهای خبر: نمایش , نمایشگاه , هنر , هنرمند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳