آثار ابتدایی ون گوگ حراج می شوند

آثار ابتدایی ون گوگ حراج می شوند

سایت رسمی سیامك یزدانجو: حراجی « ساتبیز» چهار اثر هنری از « ونسان ون گوگ» را كه از سال 1995 تابحال به معرض نمایش گذاشته نشده اند، در لندن به مزایده می گذارد.


به گزارش سایت رسمی سیامك یزدانجو به نقل از ایسنا و به نقل از آرت نیوزپیپر، تمامی آثاری كه در این حراجی ماه فوریه ساتبیز به فروش گذاشته می شوند جزو آثار ابتدایی « ون گوگ» محسوب می شوند. یك مجموعه دار آمریكایی ناشناس هر چهار اثر را برای مزایده به این حراجی ارائه كرده كه از نظر كارشناسان وجود این تعداد اثر هنری « ون گوگ» در یك مجموعه خصوصی نادر و غیرمعمول است.
«ون گوگ» این چهار اثر را در دورانی كه در «لاهه» زندگی می كرد خلق كرده است. سوژه این نقاشی ها مردم عادی بودند و نقاشی های وی را تا حدودی می توان به آثار امپرسیونیست شباهت داد.




« ون گوگ» در یكی از این نقاشی ها تصویر یكی از ساكنان « لاهه» را به تصویر كشیده است. این نقاشی كه با عنوان « مرد یتیم» شناخته می شود به سال ۱۸۸۲ متعلق می باشد و ارزش تقریبی ۴۰۰ هزار الی ۵۰۰ هزار پوند برای آن درنظر گرفته شده است.
این هنرمند در سال ۱۸۸۲ نقاشی دیگری از یك نجار خلق كرد. با این وجود به سبب نوع چكشی كه در دست این مرد قرار دارد و پیش بند چرمی كه به تن دارد این نقاشی به نام «آهنگر» شناخته می شود. ارزش تقریبی این نقاشی بین ۴۵۰ هزار پوند تا ۵۵۰ هزار پوند تخمین زده شده است.




نقاشی بعدی مربوط به تصویر یك كارگر است كه در سال ۱۸۸۵ خلق شده است. این اثر هنری كه «روستایی» نام دارد با قیمت تقریبی ۴۵۰ هزار الی ۵۵۰ هزار دلار به مزایده گذاشته خواهد شد.




آخرین اثر این مجموعه نیز نقاشی تیره از تصویر زنی در كلبه است. نكته قابل توجه در این نقاشی بزرگ بودن غیر معمول دست ها زن است كه بگفته كارشناسان برای تاكید بر كارگر بودن این زن نقاشی شده است.
ارزش تقریبی این اثر نیز بین ۹۰۰ هزار الی ۱.۲ میلیون پوند تعیین شده است. با این تابلوهای نقاشی مربوط به دوران زندگی این هنرمند در فرانسه با قیمت های بسیار بیشتر و معمولا بیشتر از ۱۰ میلیون پوند به فروش می رسند.
حراجی ساتبیز این چهار نقاشی را از تاریخ بیست و نهم ژانویه تا چهارم فوریه به نمایش خواهد گذاشت.
«ونسان ون گوگ» نقاش نامدار هلندی بااینكه در زمان حیاتش در گمنامی كامل به سر برد، اما حالا بعنوان یكی از تأثیرگذارترین نقاشان پساامپرسیونیسم شناخته می شود. وی در ۳۰ مارس ۱۸۵۳ در ایالت برابانت هلند نزدیك مرز بلژیك به دنیا آمد.
وی فعالیت هنری خودرا بعنوان طراح و نقاش از سال ۱۸۸۰ و در سن ۲۷ سالگی شروع كرد. بعضی از مشهورترین كارهای وی در سه سال پایانی عمرش خلق شدند.




منبع:

1398/10/25
19:50:12
5.0 / 5
1796
تگهای خبر: آهنگ , نمایش , هنر , هنرمند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳