كریستیز حراج دوبی را لغو نمود

كریستیز حراج دوبی را لغو نمود

سایت رسمی سیامك یزدانجو: حراجی «كریستیز» برنامه حراج خاورمیانه ماه مارس خود در دوبی را به سبب آنچه كه « فقدان آثار باكیفیت» عنوان كرده است، لغو نمود.


به گزارش سایت رسمی سیامك یزدانجو به نقل از ایسنا و به نقل از آرت نت نیوز، حراجی كریستیز اعلام نمود برنامه حراج سالانه ماه مارس دوبی را لغو می كند و برای حراج آثار خاورمیانه فقط به رویداد حراج لندن كه در ماه اكتبر برگزار می شود، بسنده می كند.
«مایكل جها» ـ مسوول شعبه خاورمیانه حراجی «كریستیز» ـ بیان كرد: «در پی فروش موفقیت آمیز آثار مدرن خاورمیانه و هنر معاصر در دوبی و لندن، می خواهیم تمركز خودرا بر رویداد بزرگ فروش آثاری هنری كه در سال ۲۰۲۰ و در لندن برگزار می شود، معطوف نماییم.»
حراجی كریستیز كه نخسیتن رویداد حراج دوبی خودرا در سال ۲۰۰۶ برگزار كرده است، لغو شدن حراج خاورمیانه امسال را به سبب فقدان آثار هنریِ باكیفیت عنوان نمود. این درحالی است كه «كارولینا لوكا»، مدیر جدید آثار خاورمیانه كریستیز بر موفقیت كلی بازار فروش آثار هنری خاورمیانه تاكید دارد.
«لوكا» در گفت و گو با آرت نت بیان كرد: «برگزار كردن سالانه رویداد حراج مساله ای است كه برای مدت ها مورد بحث بوده است. ما باید بتوانیم تقاضاهای جدید مجموعه داران خاورمیانه كه تشنه فروش آثار هنری باكیفتی كه مطابق خط مشی های مجموعه های آنها هستند را پاسخگو باشیم. مجموعه داران در زمینه انتخاب و خرید آثار به حد كمال رسیده اند.»
لوكا در ادامه اضافه كرد: «بخش اعظمی از آثار هنری باكیفیت خاورمیانه در ۱۰ سال اخیر خریداری شده اند و هنوز به بازار بازنگشته اند. اغلب موسسه ها هم میلی به فروش باردیگر آثار خود ندارند. این به آن معناست كه ما حالا به دنبال راهی برای كمك به بازار معاصر هستیم.»
در طول ۱۵ سال گذشته، بخش اعظمی از آثار توسط موسسه های خصوصی بزرگ همچون موسسه هنری «بارجیل» واقع در شارجه و « لوور» ابوظبی خریداری شده اند.
با این وجود بعضی از خریداران و فروشندگان می گویند، ابهام بازار مساله اصلی است.
حراجی «كریستیز» اعلام نموده هنوز می خواهد رویداد حراج هنری دوبی خودرا در سال ۲۰۲۱ برگزار كند.




منبع:

1398/11/07
13:22:58
5.0 / 5
2563
تگهای خبر: هنر , هنری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲