آغاز نشست های پژوهشی جشنواره تجسمی فجر

آغاز نشست های پژوهشی جشنواره تجسمی فجر

به گزارش سایت رسمی سیامك یزدانجو نشست های پژوهشی دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از امروز (۳۰ بهمن ماه) در موسسه صبا كار خویش را آغاز می كند.


به گزارش سایت رسمی سیامك یزدانجو به نقل از ایسنا و به نقل از واحد ارتباطات و رسانه دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، نشست های پژوهشی دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از ساعت ۱۶ روز چهارنشبه (۳۰ بهمن ماه) كار خویش را آغاز می كند و تا روز پنجم اسفند ماه هر روز، به جز روز جمعه (دوم اسفندماه) در محل برگزاری جشنواره در موسسه صبا برگزار می گردد.
این دوره از نشسست های پژوهشی جشنواره با عنوان كلی «گفت وگوی هنرها» و مبحث كلی «آفرینش تجسمی نوین با نگاهی بین رشته ای» در ۵ عنوان مجزا برگزار می گردد.
در همین راستا امروز و در اولین جلسه دكتر الهه پنجه باشی با مبحث «زیستگاه ما و هنر معاصر» سخنرانی می كند.
داریوش فرد دهكردی كه مسئولیت این جلسه را به عهده دارد درباره این بخش توضیح داده است كه نشست های علمی این دوره از جشنواره با نگاهی متفاوت نسبت به یك برنامه سخنرانی كلاسیك برگزار می گردد و خارج از ایده و محتوایی كه اساتید در سخنرانی های خود مطرح می كنند، ایده كلی برگزاری نشست ها این بود كه تعامل میان بیننده و شنونده و مبحثی كه عرضه می شود ایجاد شود. برای همین نشست در فضایی مجزا برگزار نمی گردد و در دل جشنواره برگزار شده تا بازدیدكنندگان حین بازدید از آثار جشنواره در صورتیكه بحث آنها را جلب نماید، وارد نشست شوند.
او درباره موضوعات این دوره نشست ها اظهار داشت: بحث اصلی گفتمان هنرهاست، اما در موضوعات گریزی خواهیم داشت به تعهد هنرمند و محیط زیستگاهش كه امروزه به یك دغدغه جهانی تبدیل گشته است و زیست گاه امروز ما در معرض خطر و هجوم از جانب خود ما انسان ها است و این مورد بسیار هم مورد توجه هنرمندان قرار دارد. درباره معماری و هنرها و جایگاه هنرهای تجسمی در معماری ایرانی و نشانه ها و نمادهایی كه رمز و رازهایی در هنر معاصر هستند هم نشست خواهیم داشت. همینطور بحث هایی در نوع منظر هنرمندان سنتی ما و منظریابی نگاه آنها خصوصا در نگارگری مطرح می شود. بحث تعاملات جهانی هنر معاصرایران هم بحث دیگر این نشست ها است.
او در آخر با تاكید بر اینكه بحث هنرهای تجسمی جدای از تفكر و مطالعه و بررسی نیست، خاطرنشان كرد: این بحث مهمی است كه هنرمند امروزی بر عكس هنرمند دوران های گذشته، احتیاج به دانستن و تفكر و تعمق دارد و برای همین است كه هنر مفهومی جایگاه ویژه ای در این دوران دارد.
دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از ۲۹ بهمن كار خویش را شروع كرده است و تا ۵ اسفند در موسسه فرهنگی هنری صبا برگزار می گردد.



1398/11/30
15:01:56
5.0 / 5
2018
تگهای خبر: جشنواره , هنر , هنرمند , هنرمندان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳