هنرمندان موسیقی متولد تعطیلات نوروزی كدامند؟

هنرمندان موسیقی متولد تعطیلات نوروزی كدامند؟

سایت رسمی سیامك یزدانجو: همه ساله در هر روز و هر ماه كودكانی در جای جای دنیا متولد می شوند. هر كدام از آنها دارای آینده متفاوتی خواهند بود؛ گاه افرادی تأثیرگذار خواهند شد و گاه یك فرد معمولی. ولی در این میان آن هایی كه پیشه هنر را طی می كنند هیچ گاه نمی میرند و نام و هنرشان جاودانه خواهد شد.


ایسنا در گزارش پیش رو اسامی و خلاصه ای از عملكرد هنرمندان موسیقی كه در ۱۳ روز تعطیلات نوروز چشم به جهان گشوده اند تهیه كرده است تا بیشتر با این هنرمندان آشنا شویم.
در اولین روز بهار می توان به تولد هنرمندانی همچون حسین شهبازیان (نوازنده ویولن)، ابراهیم نظری سنگرودی (نوازنده فلوت)، امیرمهیار تفرشی پور (آهنگساز)، سیدعبدالحسین مختاباد (خواننده) و شهلا میلانی (خواننده كلاسیك) اشاره نمود.
حسین شهبازیان
این هنرمند در سال ۱۲۹۸ در تهران متولد شد و در۶ مرداد سال ۹۶ در ۱۰۱ سالگی از جمع موسیقیدانان رفت. او نوازنده ویولن و رهبر اركستر بود. این هنرمند از ۱۷ سالگی ویولن نوازی را در كلاس ضیاء سیحون آغاز كرد و با راهنمایی مرحوم مهدی خالدی در كلاس شادروان استاد ابوالحسن صبا شركت كرد و ردیف های موسیقی ایران را كه به همت زنده یاد ابوالحسن صبا تدوین شده بود، یاد گرفت. بعد از آن، او برای آشنایی بیشتر با سبك های مختلف موسیقی، چند سال در كلاس استادان خارجی و ایرانی، موسیقی كلاسیك را آموخت و بعنوان معلم، شاگردان درس موسیقی را تعلیم و آموزش داد.
حسین شهبازیان سال های زیادی بعنوان نوازنده و رهبر اركستر شماره ۳ رادیو ایران فعالیت داشت و برای خوانندگان بسیاری، آهنگ های زیبا و به یادماندنی اجرا كرد.
او پدر فریدون شهبازیان ـ آهنگساز و رهبر اركستر ملی ایران ـ بود.
حسین شهبازیان


منبع:

1399/01/11
23:22:12
5.0 / 5
1871
تگهای خبر: آموزش , آهنگ , خواننده , ساز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲