همایون خسروی، نوازنده ویولنسل درگذشت

همایون خسروی، نوازنده ویولنسل درگذشت

به گزارش سایت رسمی سیامك یزدانجو همایون خسروی، نوازنده پیشكسوت ویولنسل ۱۵ فروردین بر اثر بیماری سرطان در كشور امریكا دارفانی را وداع گفت.


به گزارش سایت رسمی سیامك یزدانجو به نقل از سایت خانه موسیقی، همایون خسروی متولد تهران بود و از راه پدرش كه نوازنده ویلن بود با موسیقی آشنا شد و سپس وارد هنرستان موسیقی شد و فراگیری ساز ویلنسل پرداخت و برای همكاری با اركستر بزرگ رادیو به رهبری ایرج گلسرخی و فریدون شهبازیان دعوت شد.
او فعالیت هایش را با كار در اركستر سمفونیك تهران به رهبری فرهاد مشكات ادامه داد. او همینطور دوره هایی را در آلمان و اتریش گذراند و سابقه تدریس در هنرستان موسیقی را در كارنامه اش داشت.
همچون آثار هنری او می توان به نوازندگی در آلبوم های موسیقی «شب، سكوت، كویر» به آهنگسازی كیهان كلهر و خوانندگی محمدرضا شجریان، «نگاه آسمانی» به آهنگسازی همایون رحیمیان و خوانندگی حسام الدین سراج، «گریه بی بهانه» به خوانندگی حسام الدین سراج و نوازندگی در موسیقی سریال هایی چون «سلطان صاحبقران» به آهنگسازی واروژان، «افسانه سلطان و شبان» به آهنگسازی بابك بیات و «امیركبیر» به آهنگسازی كامبیز روشن روان اشاره نمود.



1399/01/17
23:26:07
5.0 / 5
1790
تگهای خبر: آلبوم , آهنگ , ساز , موسیقی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵