حسین رضایی نیا با مهر مطرح كرد؛

آموزش آنلاین موسیقی در ایام كرونایی

آموزش آنلاین موسیقی در ایام كرونایی

سایت رسمی سیامك یزدانجو: یكی از نوازندگان شناخته شده سازهای كوبه ای كه بعد از شیوع ویروس كرونا جزو نخستین مدرسانی بوده كه آموزش آنلاین هنرجویانش را آغاز نموده از تجربیات این شیوه آموزشی سخن گفت.



حسین رضایی نیا در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به شرایطی كه در ماه های اخیر برای حوزه آموزش موسیقی بعد از شیوع ویروس كرونا به وجود آمده توضیح داد: اساسا شرایط آموزش موسیقی زمانی با كیفیت بهتری به هنرجویان ارائه خواهد شد كه هنرجو به صورت حضوری در كارگاه آموزشی حضور داشته باشد كه بتواند در پروسه بهتر و موثرتری به فراگیری مشغول شود اما متاسفانه در یكی دو ماهه اخیر به سبب شیوع ویروس كرونا كه منجر به تعطیلی كامل آموزشگاه های موسیقی شده است تنها گزینه پیش روی مدرسان موسیقی، مساله آموزش انلاین موسیقی است. بنده جزو نخستین افرادی بودم كه همراه با تعدادی دیگر از دوستان هنرمندم این شرایط را ایجاد كردیم كه تابحال برایم تجربه متفاوتی بوده است.
وی افزود: یكی از خاصیت های خوب آموزش آنلاین موسیقی آشنایی بیشتر من با هنرجویانی بود كه عموما در شهرستان حضور داشتند و من در زمانی كه فعالیت بیشتری در كارگاه های آموزشی داشتم شناخت كمتری از آنها و توانایی شان به دست می آوردم اما با شروع آموزش آنلاین ماجرا به شكلی پیش رفت كه آنها را بیشتر بشناسم و بتوانم فرصت زیادتری را در حوزه آموزش با آنها داشته باشم. البته هم اكنون یكی از اشكالات اساسی من و خیلی از همكارانم دراین زمینه موضوع سرعت نامطلوب اینترنت است كه در بعضی موارد به قدری كندی آن ما را گرفتار مشكل می كند كه در وسط یك بحث مهم آموزشی مجبور می شویم ارتباط را قطع نماییم. شرایطی كه بهتر است وزارت ارتباطات فكر عاجلی برای آن كند چون اگر چنین روندی ادامه پیدا كند اساسا موضوع آموزش آنلاین نیز با استقبال مواجه نخواهد شد.
این نوازنده مطرح دف اظهار داشت: متاسفانه ماجرای اینترنت به قدری برای ما مشكل ساز شده كه در این روزها به این فكر می كنم كه آموزش آنلاین را هم كنسل كنم. این در حالیست كه در كشورهای دیگر كه با مشكل مشابه ما مواجهند، دیگر مشكل اینترنت وجود ندارد و معلم و هنرجو به راحتی می توانند در فضای مجازی موارد آموزشی را پیگیری كنند. به هر حال من هم می دانم این شیوه آموزشی یك تجربه جدید در ایران است كه می تواند دربرگیرنده خاصیت های مثبتی برای موسیقی باشد اما همین موضوع آموزش آنلاین مستلزم فراهم آمدن ابزار سخت افزاری و نرم افزاری است كه می بایست هرچه سریعتر نقصان های آن مرتفع شود.
رضایی نیا در بخش دیگری از صحبت های خود بیان كرد: متأسفانه شیوع ویروس كرونا در دنیا صنعت موسیقی را به شدت تحت تاثیر قرار داده و هنوز هم مشخص نیست مقرر است چه زمان شر آن از دنیا برداشته شود. در این راه موضوع آموزش موسیقی نیز بطور كامل تعطیل شده است. من فكر می كنم باید به زودی شاهد تعطیلی بیش از ۷۰ درصد اموزشگاه های موسیقی كشور باشیم كه بطور قطع تبعات منفی این تعطیلی ها گریبان گیر كلیت موسیقی كشور خواهد شد. كما اینكه بسیاری از هنرجویان هم آنچنان علاقه ندارند حضور مستمری در آموزش های آنلاین داشته باشند و ترجیح می دهند كه به صورت حضوری هزینه های كارگاه های آموزشی را پرداخت كنند. پس بهتر است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بعنوان متولی فرهنگ و هنر كشور هرچه سریعتر به فكر ارائه طرح های اجرایی موثر در جهت حل مشكلات این چنین باشد. عكس كنار خبر از سارا عبداللهی است.


منبع:

1399/01/23
13:29:22
5.0 / 5
1847
تگهای خبر: آموزش , ساز , موسیقی , هنر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳