احمد عربانی:

دنیای هنر پس از كرونا متفاوت خواهد بود

دنیای هنر پس از كرونا متفاوت خواهد بود

به گزارش سایت رسمی سیامك یزدانجو احمد عربانی اعتقاد دارد دنیای پس از كرونا بطور قطع با قبل از آن متفاوت خواهد بود و بر همین اساس، هنرهای تجسمی و آثار هنری هم كه مقرر است در آینده خلق شوند تحت تأثیر این مورد قرار می گیرند.


این كاریكاتوریست پیشكسوت در گفتگو با ایسنا، درباره حال و هوای این روزهای خود در روزهای قرنطینه می گوید: نمی توان به این روزها سعادت الزامی گفت، چون كه حال مان خوب نیست و همیشه نگران هستیم و به همین خاطر هم نمی گردد گفت با خیال راحت در حال خستگی دركردن هستیم.
او ادامه می دهد: این درست است كه پس از این همه سال كار كردن، الان یك موقعیت استثنایی و عجیب پیش آمده كه تابحال سابقه نداشته است؛ منتها این شرایط همراه با نگرانی و اضطراب است؛ نگرانی و اضطراب برای این كه چگونه رفتار و رفت وآمد نماییم.
عربانی می گوید: این روزها اغلب اوقات وقتم را به خواندن مجله هایی می گذرانم كه آنها را جمع و صحافی كرده بودم یا این كه به سوژه فكر و طراحی می كنم و اگر سوژه خوبی باشد یا در اینستاگرام منتشر می كنم یا برای بعضی از روزنامه ها می فرستم.
این هنرمند درباره سرنوشت عرصه هنرهای تجسمی پس از دوران كرونا هم اظهار می كند: هیچ كس نمی داند دوران كرونا چقدر طول می كشد و آیا مقرر است یك ماه، یك سال یا ۱۰ سال دیگر به طول بیانجامد؟ در هر صورت دیگر آدم ها، آدم های پیش از كرونا نیستند. امروز یك اتفاق تاریخی بی سابقه افتاده است و همه جهان درگیر آن شده اند؛ ازاین رو مسلما دیگر آدم ها آرامش قبلی را نخواهند داشت، چونكه دنیای مالیخولیایی را تجربه كرده اند كه پیشتر فقط در فیلم ها دیده بودند.
عربانی یادآور می شود: اما الان همه این شرایط عجیب را لمس كرده اند. در نتیجه بطور قطع جلساتی كه در حوزه تجسمی گذاشته می شود با سال های گذشته متفاوت می باشد و نمایشگاه هایی كه مقرر است در آینده برگزار شوند هم حتما تحت تأثیر كرونا خواهند بود و آثاری خلق می شوند كه سوژه های جدیدی دارند، سوژه هایی كه پیشتر تكرار نشده بودند.



1399/02/02
13:06:18
5.0 / 5
1524
تگهای خبر: نمایش , نمایشگاه , هنر , هنرمند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲