بازگشت موراكامی به رادیو در دوران قرنطینه

بازگشت موراكامی به رادیو در دوران قرنطینه

سایت رسمی سیامك یزدانجو: «هاروكی موراكامی» رمان نویس معروف ژاپنی یك برنامه رادیویی را برای كاهش افسردگی های ناشی از اعمال قرنطینه در این كشور اجرا می كند.


به گزارش سایت رسمی سیامک یزدانجو به نقل از گاردین، در این برنامه رادیویی که هدف اصلی آن بالا بردن روحیه ژاپنی ها در دوران قرنطینه به جهت شیوع ویروس کروناست، «هاروکی موراکامی» رمان نویس تحسین شده ژاپنی به پخش موسیقی های مورد علاقه اش و همین طور پاسخ به پرسش های شنوندگان خواهد پرداخت.
این برنامه رادیویی با عنوان «در خانه بمانید» با مدت زمان دو ساعت و نیم در تاریخ ۲۲ می به صورت سراسری در ژاپن پخش می شود.
موراکامی در این زمینه نوشت: امیدوارم قدرت موسیقی بتواند قسمتی از ناراحتی های در رابطه با قرنطینه را که در دوران شیوع ویروس کرونا روی هم تلنبار شده از بین برد.
در صورتیکه شرایط اضطراری در ژاپن مقرر است تا اختتام ماه می ادامه یابد اما مقام های این کشور اعلام نموده اند بعضی از مناطق با موارد ابتلای کم در صورت ادامه کنترل شیوع ویروس کرونا می توانند بعضی از محدویت ها را بردارند.
در توکیو بعنوان محل اصلی شیوع ویروس کرونا در ژاپن ۱۵ مورد جدید مبتلاشدن در روز دوشنبه ثبت گردید تا برای نخستین بار در ۴۲ روز اخیر شمار مبتلایان در این شهر به کمتر از ۲۰ نفر برسد.
«موراکامی» از سال ۲۰۱۸ گه گاه اجرای یک برنامه یک ساعته را در شبکه رادیویی «توکیو اف ام» بر عهده دارد و به پخش بیش از ۱۰ هزار قطعه موسیقی مورد علاقه اش در این برنامه پرداخته است.
این نویسنده ژاپنی همیشه در چند سال اخیر یکی از بخت های اصلی کسب جایزه نوبل ادبیات بوده اما نتوانسته این جایزه را کسب کند. رمان عاشقانه «جنگل نروژی» که در سال ۱۹۸۷ منتشر و به اثری پرفروش تبدیل شد، او را بعنوان یک ستاره ادبی به شهرت رساند. «۱Q۸۴» طولانی ترین رمان «موراکامی» است که سال ۲۰۰۹ در سه جلد به زبان ژاپنی چاپ شد. «سوکورو تازاکی بی رنگ و سال های زیارتش» در سال ۲۰۱۳ روانه بازار و با استقبال زیادی مواجه گردید. تازه ترین اثر او به نام «قتل فرمانده» نیز نخستین بار در سال ۲۰۱۷ در ژاپن ارائه شد و ترجمه انگلیسی آن به قلم «فیلیپ گابریل» و «تد گوسون» در سال ۲۰۱۸ منتشر گردید.




منبع:

1399/02/24
15:46:40
5.0 / 5
1315
تگهای خبر: موسیقی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲