درباره لوی كیالی، ون گوگ سوریه

یكی نقاشی هایش را می سوزاند و دیگری گوشش را می برد!

یكی نقاشی هایش را می سوزاند و دیگری گوشش را می برد!

به گزارش سایت رسمی سیامك یزدانجو لوی كیالی ـ نقاش سوری ـ هنرمندی بود كه مانند ونسان ون گوگ، نقاش مشهور هلندی زندگی آمیخته با هنر و جنون داشت.


به گزارش سایت رسمی سیامک یزدانجو به نقل از ایسنا، الجزیره در گزارشی به مقایسه زندگی لوی کایلی ـ نقاش سوری ـ با ونسان ون گوگ ـ نقاش هلندی ـ پرداخته و شباهت های آنها را برسی کرده است.
الجزیره در این گزارش نوشته است: از گذشته تا کنون پیوسته هنر با جنون آمیخته بوده است و این دوگانه استثنائی یک کلید جهانی برای خلق آثاری بوده است که با مرور زمان ارزش خویش را از دست نداده اند.
همچون هنرمندانی که در عالم جنون و هنر به سر برده و دست به خلق آثار هنری می زدند لوی کیالی (۱۹۷۸-۱۹۳۴) نقاش سوری است.
لوی کیالی از مهمترین هنرمندان هنرهای تجسمی در دوران معاصر سوریه بشمار می رود. مرور زندگی این هنرمند سوری، زندگی ونسان ون گوگ (۱۸۹۰ ـ ۱۸۵۳) نقاش مشهور هلندی را به یاد می آورد.
کیالی با وجود اینکه برخلاف ون گوگ در محیطی شهری و مرفه بزرگ شد اما همچون او با درد و رنج فقرا آشنا بوده و این درد و رنج ها را در آثارش منعکس می کرد. او بین سال های ۱۹۶۳ تا ۱۹۷۴ مجموعه نقاشی هایی را خلق کرد که به دست فروشان و دوره گردها اختصاص داشت. کیالی فجایع انسانی مثل فقر، فلاکت و مشکلات کودکان را به تصویر می کشید.
ون گوگ هم در به نمایش گذاشتن سختی های زندگی کشاورزان به شهرت رسیده است. تابلو «سیب زمینی خورها» اثر مشهوری از ون گوگ است که در آن فقر کشاورزان را به خوبی نشان داده است.
تابلوی سیب زمینی خورها اثر ون گوگ


منبع:

1399/04/21
21:40:58
5.0 / 5
1227
تگهای خبر: نمایش , هنر , هنرمند , هنرمندان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲