معماری پارامتریك منتشر گردید

معماری پارامتریك منتشر گردید

كتاب «معماری پارامتریك، معماری خودتكثیر؛ چارچوبی نوین برای معماری» تالیف پاتریك شوماخر با ترجمه فرزاد حامدی و محمدمهدی محمدی منتشر گردید.


به گزارش سایت رسمی سیامک یزدانجو به نقل از ایسنا، این کتاب که اولین جلد از مجموعه کتاب دو جلدی معماری خودتکثیر " architecture of Autopoiesis" است و شامل مطالبی درباره مبانی نظری معماری، خصوصاً معماری پارامتریک است، در ۶۱۶ صفحه با قیمت ۱۴۰ هزار تومان در سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی راهی بازار کتاب شده است.
در معرفی نویسنده کتاب عنوان شده است: پاتریک شوماخر بعنوان نظریه پرداز سبک معماری پارامتریک و شریک زاها حدید در این کتاب به دنبال بازتعریف و نگاهی باردیگر به معماری است و ثمره چندین سال مطالعه طراحی و تدریس را گردآوری کرده است و معماری را در نظریه های فلسفی و تاریخی معماری بررسی نموده و خاستگاه سبک پارامتریک را معرفی می کند و در ادامه با نگاهی جدید به مسائل پیرامون فرم، عملکردها، پروسه طراحی، سبک ها، خلاقیت، زیبایی شناسی، رسانه و عملکرد اجتماعی معماری می پردازد. حالا استمرار موفق خودتکثیری معماری، بیش از هر زمان دیگری، مستلزم یک نظریه همه جانبه است تا بتواند چالش ها، ظرفیت ها و انتخاب های تاریخی معماری در جامعه کنونی را شفاف سازی کند.

معماری در نقش یک سیستم خودتکثیر، نظریه معماری، ظهور تاریخی معماری، عملکردها، ساختارها و فرایندهای معماری بعنوان یک سیستم خودتکثیر، رسانه معماری و عملکرد اجتماعی معماری عناوین فصل های این کتاب است.
علاقه مندان برای تهیه این اثر می توانند به فروشگاه سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی به آدرس تهران - خیابان انقلاب –خیابان فخررازی – تقاطع ژاندارمری – ساختمان منشور دانش- طبقه همکف-پلاک ۶ مراجعه و یا با شماره تلفن ۰۲۱۶۶۴۸۷۶۲۵ تماس بگیرند.



1399/05/23
11:42:42
5.0 / 5
1183
تگهای خبر: ساز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱