با شعری از فریدون مشیری

سرودی درباره كتاب بعد از 20 سال بازخوانی می شود

سرودی درباره كتاب بعد از 20 سال بازخوانی می شود

فاضل جمشیدی ـ خواننده ـ اعلام كرد، در آخرین روز از هفته كتاب، ترانه ای كه آخرین بار ۲۰ سال پیش اجرا شده است را بار دیگر با گروه وزیری به صورت زنده در تالار وحدت می خواند.


جمشیدی درباره بازخوانی این سرود بر مبنای یکی از اشعار فریدون مشیری از دفتر «آواز آن پرنده غمگین» (با تشبیه کتاب به دو بال پرنده) به ایسنا اظهار داشت: سال جاری امکان برگزاری نمایشگاه کتاب در هفته کتاب به دلیل انتشار کرونا وجود ندارد. در مراسم خاکسپاری مرحوم محمدعلی کشاورز به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد دادم که شاید بد نباشد در نبود نمایشگاه کتاب، هدیه ای به مردم داد. درواقع به ایشان پیشنهاد دادم سرودی را با مبحث کتاب که ۲۰ سال پیش، یعنی سال ۱۳۷۹ در زمان وزارت آقای مسجدجامعی در محل اجلاس سران اجرا کردیم را باردیگر اجرا نماییم.
او افزود: این سرود با شعری از فریدون مشیری و آهنگسازی و تنظیم کیوان ساکت ساخته شده است که در آن مقام گردانی ماهور فا به ماهور دو انجام شده است. حالا بعنوان عضوی از کمپین مشارکت هنرمندان در کرونا (مُشاهنر) و با همکاری بنیاد رودکی و سایت و تلویزیون آسیانیوز این سرود را جمعه، ۳۰ آبان اجرا می نماییم.
بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۹ با شعار «دانایی؛ مانایی» برگزار می گردد.




منبع:

1399/08/26
14:09:54
5.0 / 5
1289
تگهای خبر: آهنگ , آواز , ترانه , خواننده
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳