ساخت سردیس محمود دولت آبادی و واكنش این نویسنده

ساخت سردیس محمود دولت آبادی و واكنش این نویسنده

هادی ضیاءالدینی که سابقه ساخت آثاری همچون بلندترین مجسمه ایران در سنندج و مجسمه مولانا را در کارنامه کاری خود دارد، این دفعه به ساخت اثری از محمود دولت آبادی دست زده است. او علت ساخت این سردیس را ادای دین به ارزش های والای دولت آبادی و قدرشناسی از رنج ها و زحمات این نویسنده بیان می کند.


ضیاءالدینی درباره روند ساخت سردیس محمود دولت آبادی توضیحاتی را به ایسنا عرضه می دهد و می گوید: بخش مهمی از ساخت یک سردیس شناخت مبحث است که من شخصیت این نویسنده را توسط آثار او دریافت کرده ام. آقای دولت آبادی یا دیگر مشاهیر، اثرشان بخشی از خودشان است. آثار آنها می تواند نکات زیادی را روشن کند و فضای حسی را به وجود بیاورد.
این هنرمند ادامه می دهد: قبل از شروع ساخت سردیس، با آقای دولت آبادی تماس گرفتم و به ایشان گفتم که دوست دارم پرتره ای از او بسازم که استقبال کردند و برایم تصاویری فرستادند. بعد از اتمام کار و قبل از اعلام رسمی، تصاویر مجسمه را برای ایشان ارسال کردم که مورد تأیید واقع شد و در جمله ای گفتند که «توانسته ای روح و روحیاتم را در این مجسمه پیاده کنی.».
ضیاءالدینی درباره نصب تازه ترین اثرش می گوید: ساخت سردیس آقای دولت آبادی را با نیت انجام وظیفه انجام دادم ولی اگر جایی بخواهد این اثر را نصب کند، بهتر است؛ چونکه این گونه این مجسمه در فضایی خارج از محدوده کارگاهم و در فضای باز و عمومی تری نصب خواهد شد و مردم آنرا خواهند دید. ولی گمان نمی کنم درخواستی در خصوص نصب اثر صورت بگیرد، کما اینکه تا کنون این گونه نبوده است.

سردیس محمود دولت آبادی ساخته ضیاءالدینی


منبع:

1399/09/24
23:42:54
5.0 / 5
782
تگهای خبر: ساز , هنر , هنرمند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳