كشف كپی قیمتی از گران ترین نقاشی جهان

كشف كپی قیمتی از گران ترین نقاشی جهان

پلیس نسخه کپی شده تابلو نقاشی مشهور «سالواتور موندی» که به سرقت رفته بود را کشف کرد.


به گزارش سایت رسمی سیامک یزدانجو به نقل از ایسنا و به نقل از سی ان ان، تابلو نقاشی که گمان می رود توسط یکی از شاگردان «لئوناردو داوینچی» نقاش نامدار ایتالیایی در قرن ۱۶ میلادی خلق شده باشد بعد از آنکه که از موزه ای واقع در «ناپل» به سرقت رفته بود توسط ماموران پلیس در آپارتمان یک فرد ۳۶ ساله کشف شد.
پلیس این تابلو نقاشی را با جست و جوی آپارتمان فردی که به افترا دریافت آثار مسروقه دستگیر شده بود کشف کرده است.
هنرمند این تابلو نقاشی یکی از آثار «لئوناردو داوینچی» را که مسیح (ع) را به تصویر کشیده است کپی کرده است. تابلو نقاشی «سالواتور موندی» اثر «لئوناردو داوینچی» که مسیح (ع) را درحالی به تصویر کشیده که با یک دست درحال دعا و با دستی دیگر یک گوی شفاف را نگه داشته است بعنوان گرانترین تابلو نقاشی جهان شناخته می شود.
تابلوهای کپی شده گوناگونی از «سالواتور موندی» در زمان حیات داوینچی توسط شاگردانش خلق شد.
در وب سایت موزه «دومنیکو ماجوره» که خانه این تابلو مسروقه است نوشته شده است فرضیه های بسیاری درباره هویت هنرمند این نسخه از «سالواتور موندی» وجود دارد اما محتمل ترین فرضیه آن است که این تابلو نقاشی توسط «جیرولامو الیبرندی» یکی از شاگردان «داوینچی» خلق شده است.
همینطور گمان می رود این تابلو نقاشی قبل از آنکه به «ناپل» منتقل شود در «رم» خلق شده باشد.
این تابلو نقاشی در سال ۲۰۱۹ برای مدت کوتاهی به پایتخت ایتالیا منتقل شد تا در نمایشگاه «لئوناردو در رم» بعنوان یکی از بهترین کپی های «سالواتور موندی» به معرض نمایش گذاشته شود.
پلیس اطلاعات دقیقی درباره زمان به سرقت رفتن این تابلو نقاشی از موزه منتشر نکرده است.
تابلو نقاشی اصلی «سالواتور موندی» اثر «داوینچی» در سال ۲۰۱۷ به قیمت ۴۵۰.۳ میلیون دلار در حراجی «کریستیز» فروخته شد و به گرانترین تابلو نقاشی جهان تبدیل شد.
با این وجود برحی از کارشناسان در مورد صحت اصالت این اثر تردید دارند و این فرضیه را مطرح نمودند که دست کم بخشی از این نقاشی توسط شاگردان داوینچی خلق شده است.
از زمان به فروش رسیدن تابلو «سالواتور موندی» در نوامبر ۲۰۱۷، این اثر تابحال در انظار عمومی به معرض نمایش گذاشته نشده است.




منبع:

1399/11/01
12:46:39
0.0 / 5
791
تگهای خبر: نمایش , نمایشگاه , هنر , هنرمند
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳