منتظری:

رشد اعتبارات حوزه فرهنگ در 1401 در حد انتظار نیست

رشد اعتبارات حوزه فرهنگ در 1401 در حد انتظار نیست

به گزارش سایت رسمی سیامک یزدانجو نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح بررسی های جلسات کمیسیون خود با دستگاه های حوزه فرهنگ و ادب کشور درباب لایحه بودجه 1401 عنوان کرد: رشد اعتبارات در زمینه فرهنگ در حد انتظار نیست. در تلاش هستیم گام های موثرتری برداشته شود.


غلامرضا منتظری در گفت و گو با ایسنا، درباب جلسات امروز کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: در جلسات امروز کمیسیون فرهنگی مجلس نمایندگان چندین دستگاه و نهاد همچون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت ورزش و جوانان و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی حضور پیدا کردند.
وی ادامه داد: در ابتدا هر کدام از این دستگاهها گزارشی از عملکرد خود در سال ۱۴۰۰ مبتنی بر بودجه ارائه دادند.
در ادامه اعتبارات لایحه بودجه ۱۴۰۱ با اعتبارات بودجه ۱۴۰۰ مورد مقایسه تطبیقی قرار گرفت و بعد از آن انتظارات، مشکلات و چالش ها به بحث و بررسی گذاشته شد.
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: در ادامه نیز نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی نظر خودرا اعلام نمود و در آخر هم اعضای کمیسیون پرسش های خودرا مطرح نمودند. این روندی است که شامل تمام نهادها و دستگاه هایی که در طول این مدت بررسی بودجه در کمیسیون حاضر می شوند خواهد شد.
منتظری افزود: در جلسه امروز عصر هم برنامه های حوزه علمیه قم، دفتر تبلیغات و سازمان تبلیغات اسلامی مورد بررسی قرار می گیرد. برمبنای آنچه تا کنون بررسی شده خروجی نشست ها حکایت از آن دارد که رشد اعتبارات حوزه فرهنگ در حد انتظار نیست. بااینکه در بعضی ردیف ها گام هایی برداشته شده و رشدهایی اتفاق افتاده است. نگاه کمیسیون این است که این رشدها تقویت شود؛ چونکه همانگونه که باخبر هستیم حوزه فرهنگ در تحولات اجتماعی و سیاسی و حتی اقتصادی بسیار موثر است. مقام معظم رهبری نیز بر اهمیت حوزه فرهنگ تاکید دارند. به همین دلیل تقویت این حوزه باید پیگیری شود تا شاهد رشد بیشتری در این عرصه باشیم.
نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در آخر بیان کرد: بااینکه همه به مشکلات و وضعیت حوزه بودجه واقف هستیم انتظار تغییرات زیربنایی نداریم تا با امید به خدا دولت ساختار بودجه را تغییر دهد اما وضعیت فعلی هم خیلی رضایتبخش نیست. به هر شکل ما در تلاش هستیم تا جایی که امکان دارد گام های موثرتری برای پشتیبانی از حوزه فرهنگ، ادب، هنر و کارهای دینی و قرآنی برداشته شود.




منبع:

1400/10/07
11:05:22
5.0 / 5
494
تگهای خبر: ساز , هنر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱