مراسم ختم مسعود عربشاهی سوم مهر برگزار می گردد

مراسم ختم مسعود عربشاهی سوم مهر برگزار می گردد

به گزارش سایت رسمی سیامك یزدانجو مراسم ختم مسعود عربشاهی هنرمند نقاش و مجسمه ساز كه ۲۵ شهریورماه درگذشت، چهارشنبه سوم مهرماه ساعت ۱۴: ۳۰ تا ۱۶ در مسجدالرضا واقع در میدان نیلوفر برگزار می گردد.



به گزارش سایت رسمی سیامك یزدانجو به نقل از مهر، مراسم ختم مسعود عربشاهی هنرمند نقاش و مجسمه ساز كه ۲۵ شهریورماه بر اثر سكته قلبی در بیمارستان عرفان درگذشت، چهارشنبه سوم مهرماه ساعت ۱۴: ۳۰ تا ۱۶ در مسجدالرضا واقع در میدان نیلوفر برگزار می گردد.
مسجدالرضا در خیابان خرمشهر (آپادانا) خیابان شهید عشقیار، میدان نیلوفر قرار دارد.
مراسم تشییع و خاكسپاری این هنرمند فقید یكشنبه ۳۱ شهریورماه از مقابل موزه هنرهای معاصر تهران انجام شد و بنا بر وصیت مسعود عربشاهی، مراسم خاكسپاری هم عصر همان روز در آرامستان عربشاهی (سعد الحكما) به آدرس ابتدای بلوار حضرت ابوالفضل بقعه انجام می شود.
مسعود عربشاهی متولد ۱۹ شهریور ۱۳۱۴ در تهران بود. این نقاش پیشروی ایرانی، با داشتن دهه ها تجربه كار در زمینهٔ نقش برجسته و كارهای اجرایی بر نمای ساختمان ها، همراه با تكنیك منحصر به فرد خود در اجرای سالن های كنفرانس كه شهرت جهانی دارد، تابحال در ایران و سایر كشورها كارهای اجرایی بزرگی را انجام داده است.
وی در یازدهمین حراج تهران كه به هنر كلاسیك و مدرن ایران اختصاص داشت، با دو اثر حضور داشت كه یكی یك میلیارد تومان و دیگری ۶۰۰ میلیون تومان چكش خورد.
آثار عربشاهی را با عنایت به عناصر به كار رفته در آنها، می توان در سه دسته متمایز كرد؛ آثار گروه نخست بر نمادهای كهنی چون درخت زندگی، خورشید تابان، خطوط شبه میخی و … استوارند. در طیف دوم آثار عربشاهی، عمدتاً از دایره ها، مربع ها، منحنی ها، مارپیچ ها و لوحه ها استفاده شده و سرانجام، نقش مایه هایی مانند علامت های ریاضی، پیكان، نقشه های معماری، اعداد و خطوط درهم، طیف سومی از آثار او را می سازند. الهام بخش نخستین نقاشی های انتزاعی عربشاهی، تصاویری از گستره های لم یزرع سرزمین ها و مناظر رمزآلودی بود كه در دوران كودكی او را تحت تأثیر قرار داده بودند.

1398/07/02
13:44:08
5.0 / 5
1496
تگهای خبر: ساز , هنر , هنرمند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳